Cennikowe wydatki na reklamy radiowe (bez rabatów) od stycznia do października br. wyniosły 4,44 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To o 24,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Dynamika dla rynku radiowego była niemal czterokrotnie większa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych, który wyniósł 6,2 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-reklamowy-4-proc-w-gore-zyskaly-internet-i-radio-w-dol-prasa-raport ##
Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Vox FM i Tok FM. Marketerzy na reklamy w pierwszej stacji wydali w tym roku 43,3 proc. więcej niż rok temu (64,6 mln zł), zaś w drugiej zwiększyli wydatki o 35,4 proc. (do 89,5 mln zł).
O 26,2 proc. wzrosły przychody z reklam Radia ZET (do 895 mln zł). Z kolei Złote Przeboje Warszawa zarobiły 21,6 proc. więcej (53,9 mln zł), a radiowa Trójka - o 21,5 proc. więcej (219,1 mln zł).

Z kolei Program I Polskiego Radia, RMF FM i Eska Warszawa zanotowały wzrosty niższe niż cały rynek reklamy radiowej. Jedynka zwiększyła przychody o 17,8 proc. (do 125,5 mln zł), RMF FM - o 16,2 proc. (do 1,2 mld zł), a Eska Warszawa - o 14,3 proc. (do 58,4 mln zł).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-radiowy-w-2015-roku-trojka-wyprzedzila-eske-zet-chilli-o-200-proc-do-gory ##
W gronie stacji radiowych, które przez dziesięć miesięcy tego roku zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się też Złote Przeboje Poznań i RMF Classic.











