Reklama w magazynach 5,5 proc. w górę. Zyskały tygodniki opinii (TOP10)

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Party”, „Viva!”, „Newsweek Polska” i „Wprost”, za to spadki - „Tele Tydzień” i „Claudia”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) od stycznia do czerwca br. cennikowo zarobił z reklam (bez autopromocji) 17 proc. więcej, a „Wprost” (AWR Wprost) - 16,7 proc. więcej. Natomiast przychody „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyły się o 7 proc.

Jeszcze bardziej - o 20,8 proc. - wzrosły w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska). Z kolei „Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła z reklam więcej o 16,3 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 10,5 proc., a „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 7,9 proc.

- Przy czym te wzrosty cennikowe nie odzwierciedlają realnej sytuacji na rynku, ponieważ wydawcy od kilku lat nie sprzedają reklamodawcom konkretnych stron w swoich magazynach, tylko pakiety obejmujące też reklamy w serwisach internetowych i usługi dodatkowe jak eventy czy konferencje. A obecnie, starając się zachęcić marketerów, po prostu w tej samej albo niewiele wyższej cenie oferują im znacznie więcej - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w Initiative Media Warszawa. - Dlatego moim zdaniem wzrost wpływów reklamowych netto, które zanotowały w minionym półroczu czołowe magazyny, można szacować na kilka procent - dodaje.

Jedyne magazyny w czołowej dziesiątce, które zanotowały spadki przychodów reklamowych, to „Tele Tydzień” i „Claudia” (G+J Polska). Ten pierwszy zarobił o 16,4 proc. mniej, a ten drugi - o 8,4 proc.

- W przypadku „Tele Tygodnia” spadek wpływów reklamowych wynika nie tylko z malejącej sprzedaży, która dotyczy całego segmentu TV guide’ów. „Tele Tydzień” nadal notuje bowiem wysoką sprzedaż i daje duży zasięg, ale w efekcie reklamy w nim sa nominalnie drogie, a Bauer nie zwykł udzielać dużych rabatów. Dlatego w sytuacji, gdy wydatki reklamowe przeznaczone na prasę są zmniejszane, marketerzy mogą rzadziej decydować się lokować znaczną część swoich budżetów w jednym tytule - wyjaśnia Monika Rychlica.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"