Przyszłoroczny mecz Super Bowl, finał ligi futbolu amerykańskiego NFL, zaplanowano na 1 lutego. Prawa do transmisji wydarzenia otrzymała sieć NBC, która ustaliła cenę 30-sekundowego spotu reklamowego na 4,5 mln dol. To o 500 tys. dol. więcej niż w poprzednim sezonie, gdy Super Bowl nadawała stacja Fox TV (więcej informacji tutaj).
Seth Winter, wiceprezes do spraw sprzedaży i marketingu NBC Sports Group, twierdzi, że pomimo podwyżki cen 90 proc. czasu antenowego przeznaczonego na reklamy przy Super Bowl zostało już sprzedane. - W ofercie pozostało jeszcze dziesięć 30-sekundowych spotów - poinformował Winter w rozmowie z dziennikiem „USA Today”. - Spodziewamy się, że niektóre z nich zostaną zajęte dopiero tydzień przed transmisją. Część firm czeka bowiem do ostatniej chwili i obserwuje tendencje na rynku, aby zareklamować w tym wyjątkowym momencie najbardziej odpowiednie produkty - wyjaśnił.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-bowl-2014-zobacz-wszystkie-reklamy-wideo ##
Winter przyznał jednak, że sprzedaż czasu reklamowego towarzyszącego Super Bowl idzie wolniej niż w latach poprzednich. Pojawiło się też więcej firm, które nigdy wcześniej nie reklamowały się przy transmisji z finału NFL. Takich reklamodawców jest obecnie 12, i wykupili oni 15 spotów. Winter odmówił podania nazw większości z nich, wymienił jedynie dwie firmy: producenta akcesoriów do telefonów komórkowych Mofie i firmę Loctite zajmującą się wytwarzaniem kleju. Wśród reklamodawców, którzy w poprzednich latach nadawali swoje reklamy przy Super Bowl i wykupili czas antenowy także teraz, są m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, producenci piwa, napojów i żywności.
W 2014 roku wśród reklamowanych marek znalazły się takie jak Audi, Axe, Butterfinger, Cheerios, Chevrolet i Coca-Cola. W sumie w blokach reklamowych towarzyszących ostatniemu finałowi Super Bowl swoje spoty pokazały 23 firmy (więcej informacji tutaj).











