Reklamy tygodnia: Always, Dove, Media Markt i Nike (wideo)

W tym tygodniu za najciekawsze kampanie uznaliśmy po dwie reklamy polskie i zagraniczne. Są to lokalne działania marketingowe marki Always i sieci sklepów Media Markt oraz globalne kampanie Dove i Nike.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: Always, Dove, Media Markt i Nike (wideo)

Dove: przeciw krytykowaniu wyglądu sportsmenekAgencja: Razorfish

Świetny sposób na promocję marki poprzez zwrócenie uwagi na dość istotne zjawisko, jakim jest krytykowanie wyglądu sportsmenek. Marka chce w ten sposób skłonić do reagowania na takie krzywdzące komentarze.

 

W nowej kampanii marka Dove (należąca do koncernu Unilever) walczy ze zjawiskiem krytykowania sportsmenek w mediach za ich wygląd, a nie sportowe występy i osiągane wyniki. Interaktywne billboardy pokazują przykłady takich komentarzy i wzywają do zmiany medialnej narracji.

Billboardy pojawiły się na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles oraz Toronto i zostały przygotowane przez agencję Razorfish.

Na tablicach pokazano przykłady medialnych komentarzy w niewybredny sposób odnoszących się do fizycznych cech i wyglądu kobiet uprawiających wyczynowo sport.

Cytaty na billboardach mówią o „dużych sutkach”, „zbyt kręconych włosach”, porównują też sylwetkę jednej z gimnastyczek do strażackiego hydrantu.

Na billboardach jest też tekst mówiący o tym, że skupiając się na wyglądzie sportsmenek media przestają dostrzegać je same oraz wezwanie do zmiany sposobu medialnej narracji.

- Zamiast skoncentrować się na sportowych występach i wynikach osiąganych przez sportsmenki komentatorzy zbyt często poświęcają uwagę wyglądowi i fizycznym cechom tych kobiet - podkreśla w rozmowie z serwisem Adweek Jennifer Bremner, dyrektor marketingu Dove. - Pokazując niektóre z takich niesmacznych komentarzy chcemy skłonić ludzi do dyskusji i reagowania na taką niestosowną narrację, która po prostu krzywdzi obgadywane w komentarzach kobiety.

Do wsparcia kampanii Dove zaproszono Shawn Johnson, amerykańską gimnastyczkę, złotą oraz trzykrotnie srebrną medalistkę olimpijską z Pekinu.

- Wiele razy spotkałam się z ocenianiem w mediach mojego wyglądu, a nie sportowych występów - przyznaje Shawn Johnson. - Dowiadywałam się że jestem zbyt muskularna, mam zbyt dużą masę, jestem za niska albo wyglądam zbyt młodo. To nie było zabawne doświadczenie, bo odbierało mi pewność siebie jako kobiecie i zawodniczce, a wszystkie zasługujemy na to, by być postrzegane przez pryzmat naszej sportowej formy i rezultatów, a nie wyglądu i budowy ciała. Dlatego właśnie kampania Dove jest tak ważna i miejmy nadzieję, że zmieni komentarze pojawiające się w mediach - podsumowała gimnastyczka.

Always - „Działaj #JakDziewczyna”

Tutaj brawa należą się za to, że i w Polsce marketer promuje Always kampanią, która globalnie już dawno spotkała się z uznaniem i ogólną aprobatą. I chwała za to, że reklama podpasek może wnosić w życie kobiety coś więcej niż bzdurne informacje o zaletach tego produktu.

 

Koncern Procter & Gamble zaczął polską odsłonę globalnej kampanii „Like a Girl” związaną z tegorocznymi igrzyskami olimpijskimi w Rio de Janeiro. Bohaterką akcji, promującej markę Always, jest biegaczka Karolina Kołeczek.

W spocie pod hasłem „Działaj #JakDziewczyna” Karolina Kołeczek, uprawiająca bieg przez płotki, opowiada o barierach psychicznych i stereotypach społecznych, które jako młoda dziewczyna z małej miejscowości napotkała w początkach swojej kariery sportowej. Jednocześnie prezentowane są dane z sondażu przeprowadzonego w USA o tym, że w okresie dojrzewania u dziewczyn spada pewność siebie i połowa z nich przestaje uprawiać sport.

Klip zachęca internautki, żeby pokazywały w mediach społecznościowych, jak przełamują swoje ograniczenia, a do wpisów, zdjęć i wideo dodawały tag „#JakDziewczyna”.

Pod koniec czerwca br. zaczęła się globalna odsłona akcji związana z tegorocznymi igrzyskami olimpijskimi. Bohaterkami kampanii są dziewczyny, które uprawiają różne dyscypliny sportowe i przełamują dotyczące tego stereotypy.

 

Kampania pod hasłem „Działaj #JakDziewczyna” jest prowdzona przede wszystkim na portalach społecznościowych.

Media Markt - „Odkryj w sobie Kibica”

Sieci Media Markt należy się uznanie za konsekwencję w działaniach marketingowych. Najpierw Euro 2016, teraz igrzyska w Rio. Miejmy nadzieję, że Polacy zdobędą złoto, a tym samym przekonamy się, na ile słowny jest marketer.

Sieć sklepów Media Markt zaczyna kolejną promocję pod hasłem „Odkryj w sobie Kibica”. Klienci, którzy zrobią zakupy za minimum 500 zł i zarejestrują je, otrzymają zwrot tych wydatków, jeżeli polska reprezentacja siatkarska zdobędzie złoty medal na igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro.

W akcji może wziąć udział każdy konsument, który od 29 lipca do 4 sierpnia br. zrobi zakupy o wartości minimum 500 zł w sklepie stacjonarnym lub internetowym Media Markt. Potem należy zarejestrować to do 5 sierpnia na stronie kibicuj-naszym.mediamarkt.pl

grafika

- Obok piłki nożnej to siatkówka jest najbardziej popularnym sportem wśród polskich kibiców. Każdy turniej z udziałem naszych siatkarzy budzi niesamowite emocje, które z okazji Igrzysk w Rio postanowiliśmy podkręcić kolejną edycją akcji „Odkryj w sobie Kibica”. Jej futbolowa odsłona cieszyła się bardzo dużą popularnością i mamy nadzieję, że ten zapał pomoże teraz naszym siatkarzom sięgnąć po złoto - komentuje Andrzej Sobolik, dyrektor zarządzający siecią Media Markt.

Przed piłkarskim Euro 2016 Media Markt zorganizował analogiczną akcję, w której warunkiem zwrotu wydatków na zakupy o wartości minimum 500 zł był awans polskiej reprezentacji do półfinału. Po tym jak nasza drużyna odpadła w ćwierćfinale (po karnych z Portugalią), sieć zaoferowała uczestnikom promocji bony o wartości 20 proc. zrobionych zakupów.

Nike: niemowlęta, które wyrosną na słynnych sportowcówAgencja: Wieden+Kennedy Portland

Tu nie ma co uzasadniać. Ta reklama jest po prostu świetna.

 

W nowej reklamie firma Nike przekonuje, że choć małe dzieci nie mogą decydować o wielu elementach swojego życia, to z powodzeniem mogą pokierować własną przyszłością. W spocie pojawiają się niemowlęce wersje Sereny Williams, Neymara i LeBrona Jamesa, a pod własną postacią - aktor Bobby Cannavale.

Akcja spotu toczy się w sali wypełnionej łóżeczkami z niemowlętami, które na początku filmu mruczą zadowolone przy akompaniamencie muzyki Chopina.

Tę sielankę przerywa pojawienie się na sali Bobby Cannavale’a – aktora znanego m.in. z udziału w serialu „Vinyl”.

Cannavale wyłącza muzykę i rozpoczyna skierowaną do maluchów przemowę. Przekonuje w niej, że choć niemowlęta nie mogą zdecydować m.in. o tym w jakiej urodzą się rodzinie czy jak będą miały na imię, to jednak z powodzeniem mogą pokierować własną przyszłością.

Przewrotność i figiel reklamy polega na tym, że do niektórych łóżeczek przytwierdzone są identyfikujące dzieci karteczki, a na nich nazwiska sportowych gwiazd, m.in. Sereny Williams, Neymara i LeBrona Jamesa.

Zabawnym elementem spotu jest ostatni kadr z wyciągniętą w górę w zdecydowanym geście piąstką jednego z maluchów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"