Kto może wystąpić podczas imprezy? – Będą gwiazdy polskie i zagraniczne, czyli to, co Polacy lubią najbardziej. Jeżeli nam się uda, bo jeszcze jesteśmy w trakcie rozmów, spinania budżetu na sylwestra. Plan jest taki, żeby impreza wyglądała tak jak w ubiegłym roku – odpowiada Olechowski.
"To były bardzo efektywnie wydane pieniądze"
Nie chce zdradzić, ile nadawca jest gotów zapłacić za sylwestra i czy to będzie więcej niż rok temu.
– Nie mogę powiedzieć, ile wydaliśmy na organizację sylwestra, ale znając stawki, jakie Telewizja Polska zapłaciła na sylwestra, mogę powiedzieć, że za mniej więcej 30 proc. budżetu TVP robimy sylwestra. W zeszłym roku miał niewiele mniejszą oglądalność niż impreza telewizji publicznej. To były bardzo efektywnie wydane pieniądze – zapewnia szef wydawców Republiki.

Pod koniec października 2024 roku Telewizja Polska wygrała przetarg na organizację imprezy sylwestrowej na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Ofertę TVP wyceniono na 3,69 mln zł brutto. Spółka Music Company, która realizuje koncerty Polsatu, zaproponowała wydanie 6,46 mln zł brutto. Obiekt planował przeznaczyć na imprezę 5,95 mln zł brutto.
Na imprezie sylwestrowej Republiki rok temu wystąpili: Bayer Full, MIG, Piękni i Młodzi, Defis, Iness, Don Vasyl, Exaited, Milano, Elwira Mejk, Playboys, Andrzej Rosiewicz, Lombard, Kombi, Weekend, Top One, Aleksandra Gołda (reporterka Republiki), Marcin Klimczak i Mateusz Mijal. Zagranicznymi gwiazdami były zespoły: Boney M., Captain Jack i Bad Boys Blue.
Sylwestrowy show Republiki na rynku w Chełmie prowadziły dwa duety: Rafał Patyra i Anna Popek oraz Natalia Rzeźniczak i Adrian Borecki. Impreza rozpoczęła się 31 grudnia po godzinie 19:00. "Wystrzałowy Sylwester z Republiką na Lubelszczyźnie" stał się faktem dzięki współpracy stacji i dwóch związanych z Prawem i Sprawiedliwością samorządów: prezydenta miasta Chełma i województwa lubelskiego.

Z danych Nielsena wynika, że ostatnią "Sylwestrową Moc Przebojów" w Polsacie w tej stacji oglądało średnio 3,055 mln osób. Dało to kanałowi 24,4 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 27,7 proc. w grupie 16-59. W przypadku imprezy TVP2 średnia oglądalność wyniosła 1,912 mln osób, co dało stacji 15,3 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 15,5 proc. w grupie 16-59. Z kolei sylwester Republiki przyciągnął średnio 1,332 mln widzów, co przełożyło się na 10,7 proc. udziału w grupie wiekowej 4+ i 6,8 proc. w 16-59.











