Resort cyfryzacji chce popularyzować w zakresie otwartych danych publicznych

Ministerstwo Cyfryzacji szuka w przetargu agencji, która zajmie się przygotowaniem i realizacją kampanii informacyjno - promocyjnej w internecie podnoszącej świadomość społeczeństwa w zakresie otwartych danych publicznych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej w zakresie otwartych danych publicznych, udostępnionych na portalu dane.gov.pl.

Resortowi zależy na wzroście zainteresowania portalem dane.gov.pl. Zaplanowane działania reklamowe skierowane będą do osób w wieku 25-45 lat, mieszkańców miast, aktywnych użytkowników internetu.

Z raportu Ministerstwa Cyfryzacji „Monitoring rezultatów kampanii na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” wynika, że obywatele coraz częściej szukają potrzebnych informacji na stronach internetowych urzędów. Aż 69 proc. internautów co najmniej raz w miesiącu korzysta z danych udostępnianych przez urzędy i instytucje administracji publicznej, np. z danych meteorologicznych, przestrzennych, statystycznych lub rejestrów przedsiębiorstw. Tylko 9 proc. odpowiadających przyznaje, że robi to rzadziej niż raz w roku lub wcale. Urzędy gromadzą i przetwarzają ogromne ilości danych.

Resort podkreśla, że wykorzystywanie danych publicznych to szansa na nowe zastosowania np. w aplikacjach, nowe firmy oraz nowe miejsca pracy. Otwarte dane to większa przejrzystość i lepsza jakość działań państwa. Pomagają rozwijać biznes, prace naukowe i badawcze. Dane udostępniane są bezpłatnie na portalu dane.gov.pl do pobrania i ponownego wykorzystywania tj. zarówno jako informacji, jak i podstawy do stworzenia na ich bazie nowych produktów i usług.

Kampania będzie realizowana do 26 lutego 2020 roku, głównie w internecie.

Zainteresowane agencje mogą składać oferty do 30 października br. Warunkiem udziału w przetargu jest wpłata 5 tys. zł wadium.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska