Rewolucja bannerowa w internecie

Reklamowa rewolucja w portalu Gazeta.pl

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gazeta.pl jako pierwszy polski portal wprowadza do swojej oferty nowy, innowacyjny rodzaj bannera reklamowego o rozmiarach 300x600 pikseli. "Megabanner", który jest ponad sześciokrotnie większy od tradycyjnego bannera 486x60, jest obecnie największym bannerem reklamowym w polskim Internecie. Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wykorzystanie tego nośnika reklamowego do swojej kampanii jest Telekomunikacja Polska SA.

"Megabanner" zmienia oblicze kampanii reklamowych w internecie. Przygotowując naszą ofertę wzorowaliśmy się na rozwiązaniach "New York Timesa", który jako pierwszy na świecie, wiosną tego roku, zastosował na stronach serwisu NYT.com wielkie formaty bannerów, zajmujące niemal pół ekranu - mówi Paweł Wujec, zastępca dyrektora portalu Gazeta.pl.

"Megabanner" jest pierwszym bannerem internetowym, który przypomina swym układem i wyglądem wielkoformatowe reklamy prasowe, publikowane w dziennikach, czy też kolorowych magazynach. Wiele z tych reklam można przenieść na "Megabanner". Banner o rozmiarach 300x600 poza stronami Gazeta.pl nie jest obecnie w ofercie innych portali. Cechą "Megabannera" jest publikowanie go na stronie artykułowej w otoczeniu treści redakcyjnych. Dzięki temu nie zasłania on informacji, do których użytkownik chce dotrzeć, jak to się dzieje w przypadku np. pop-up'a.

"Megabanner" powstał przede wszystkim z myślą o wizerunkowych kampaniach reklamowych. Z badań wynika, że wielkość bannera ma pozytywny wpływ na jego skuteczność marketingową. Dzięki niestandardowym rozmiarom oraz bezpośredniej styczności z treścią artykułu kampanie realizowane przy użyciu "Megabannerów" będą cieszyły się dużą skutecznością. Ta forma reklamy już na starcie cieszy się dużym zainteresowaniem. Mamy klientów na kilka następnych kampanii z wykorzystaniem "Megabannera" - podkreśla Agnieszka Kukuła, dyrektor sprzedaży internetowej w portalu Gazeta.pl

Telekomunikacja Polska SA zakupiła kilkaset tysięcy odsłon "Megabannera". Został on wykorzystany do promowania Pakietów Internetowych TP. Kampania TP SA będzie trwała w portalu Gazeta.pl przez cały sierpień.

Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie, zaproponowanej przez Gazeta.pl, innowacyjnej formy reklamy, gdyż nietypowy format bannera oraz jego rozmiary sprawiają, że użytkownik portalu ma dłuższy kontakt z reklamą. Dzięki temu bennerowi jest możliwy elegancki wizerunkowo przekaz - twierdzi Paweł Bodzon, Brand Manager Pakietów Internetowych TP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"