Rosną budżety reklamowe w internecie, traci prasa

Od kilku lat rośnie wartość reklamy w internecie, a spada w prasie- pokazuje najnowszy raport domu mediowego ZenithOptimedia.Szacunki pokazują, że w tym roku sieć pod względem przychodówreklamowych wyprzedzi magazyny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wartość reklamy winternecie 54 mld dolarów, natomiast w magazynach - 45,5 mlddolarów. Oznacza to, że sieć pod względem całorocznych przychodówreklamowych po raz wyprzedzi te media drukowane. Natomiastdzienniki nadal będą osiągać wyższą wartość reklamową, ale wprzyszłym roku spadnie ona poniżej 100 mld dolarów.

Dynamiczny rozwój reklamy internetowej ma się utrzymywać wdalszym ciągu - według danych Zenith Optimedia w 2011 roku osiągnieona prawie dwukrotnie większy udział w całościowym rynku reklamowymniż w 2007 roku. W tym czasie najwięcej stracą media drukowane:dzienniki i magazyny. Dominującą pozycję utrzyma telewizja, wktórej za dwa lata roku ma być lokowane 40 proc. budżetówreklamowych. Udział radia w rynku reklamowym ma się nieznaczniezmniejszyć, natomiast stagnacja dosięgnie kina i outdoor.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+