Rośnie siła m-windykacji! Voice Mailing wypiera SMS

Wykorzystanie mobilnych kanałów komunikacji w windykacji staje się powoli codziennością. Rynek należności finansowych z roku na rok nasyca się mobilnymi formami komunikacji z dłużnikami, a tylko niewielka część rynku biznesowego nadal uparcie broni się przed czymś co na całym świecie już dawno jest powszechnie uznawanym standardem.

ik
ik
Udostępnij artykuł:

Jednak jak to w życiu bywa, ilość niestety nie zawsze nadąża za jakością. Widać to szczególnie w Polsce, gdzie nadal niewiele podmiotów z branży potrafi skutecznie wykorzystać mobilne kanały komunikacji do utrzymania łączności ze swoimi klientami-dłużnikami.

Wynika to przede wszystkim z tego, że na rynku krajowym dominują firmy, które poprzez niezawiniony brak umiejętności wypracowania skutecznych kanałów komunikacji mobilnej z klientem, zwyczajnie niszczą go, przez co pozostała cześć rynku biznesowego nie ma później do niego żadnego zaufania. W sumie nie ma się co dziwić.  Jak bowiem przekonać decydenta do tego, żeby wykorzystywał narzędzia komunikacji mobilnej skoro wcześniej jeden z partnerów, z którym uprzednio współpracował nie wykazał wysokiej skuteczności.

Opracowanie mechanizmów w procesie m-windykacji wymaga wiedzy nie tylko na temat szeroko pojętego marketingu mobilnego ale również wiedzy na temat samej miękkiej windykacji. Dziś już nie wystarczy zastosowanie prostego przekazu tekstowego i głosowego.  Siłą prawdziwego sukcesu m-windykacji staje się bowiem właściwe dobranie scenariuszy kontaktu i przemyślana interakcja z klientem.

Kluczowym elementem w m-windykacji jest Voice Mailing TMDS. To przede wszystkim ten kanał komunikacji powinien być wykorzystywany w mobilnej miękkiej windykacji. Teraz jest to też ten kanał komunikacji, który pozwala na szybki kontakt z dłużnikiem, który takiego kontaktu permanentnie unika. Coraz powszechniej wykorzystuje się ten kanał komunikacji również w prostych akcjach upominających – przypominających dłużnikowi o konieczności wykonania danej interakcji. Z przeprowadzonych w tym roku badań rynkowych wynika, że obecnie od prostego SMSa dużo skuteczniejszy jest profilowany Voice Mailing. Niestety tylko nieliczni decydenci z branży mają tego wystarczającą świadomość, wciąż tkwiąc przy przestarzałych i mało skutecznych rozwiązaniach sprzed lat.

Jak może wyglądać skuteczna głosowa mobilna windykacja? Skuteczna kampania windykacyjna w kanale komunikacji Voice Mailing rozpoczyna się od wzbudzenia u dłużnika niepewności. W następnym etapie można zastosować strategie prezentacji konsekwencji wynikających z braku kontaktu z CC. Oczywiście należy to zrobić delikatnie i bez niepotrzebnego zastraszania. Na tym etapie popełnia się najwięcej błędów. Skuteczność kampanii wcale nie musi wynikać z agresji i pozycji siły. W kolejnym etapie winno się natomiast zaproponować korzyści wynikające z zawarcia porozumienia. Dodatkowo ten etap może też przedstawiać możliwość zawarcia ugody. Dłużnik musi mieć świadomość, że to ostatni moment na zawarcie porozumienia.

Głosowa, mobilna i elastyczna komunikacja jest dużo bardziej skuteczna niż tradycyjna komunikacja tekstowa SMS. Poprzez połączenie telefoniczne można wysłać klarowny komunikat głosowy. Dodatkowo każdy dłużnik po wybraniu konkretnej cyfry z klawiatury telefonu – może zostać połączony z Call Center lub z dedykowanym Serwisem IVR. Dźwięk i głos ma dużo większą siłę oddziaływania niż sam tekst – co potwierdza wiele niezależnych analiz i badań eksperckich. To niezwykle ciekawe, bowiem jeszcze kilka lat temu integratorzy telekomunikacyjni spychali ten kanał komunikacji na ubocze…

Autor:  Ireneusz Krupiński - Ekspert z obszaru szeroko pojętej komunikacji mobilnej. Dziś pełniący obowiązki Prezesa Zarządu Fresh Mobile Sp. z o.o. specjalizującą się w interaktywnej komunikacji głosowej TMDS Voice Mailing. Wcześniej pracował min w MNI S.A oraz PTC Sp. z o.o.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski