Rusza kolejna edycja międzynarodowego konkursu Henkla

Henkel zaprasza studentów z 25 krajów, w tym z Polski, do udziału w 6. edycji konkursu Henkel Innovation Challenge (HIC). Tegorocznym zadaniem konkursowym jest opracowanie innowacyjnego produktu lub technologii przyszłości, które będą spełniały przewidywane oczekiwania i potrzeby konsumentów w 2050 roku. A wszystko to w sposób w pełni zrównoważony i odpowiedzialny środowiskowo. Na zwycięzców czekają bilety na podróż dookoła świata o wartości 10 tysięcy euro.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Organizatorzy czekają na zgłoszenia do konkursu do 12 grudnia br. Studenci zainteresowani uczestnictwem proszeni są o rejestrowanie się w dwuosobowych zespołach za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej konkursu www.henkelchallenge.com. Zgłaszane pomysły powinny być zgodne z zakresem działalności firmy Henkel, czyli odnosić się do jednego z trzech obszarów biznesowych: kosmetyków, środków piorących i czystości lub klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych.

W tegorocznej edycji HIC organizatorzy wprowadzili dodatkowy wymóg, aby zgłaszane innowacje powstawały z myślą i w odpowiedzi na nową strategię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel, której hasłem przewodnim jest „Osiągać więcej za mniej” (ang. Achieving more with less). Zgodnie z tym wymogiem oczekuje się, iż zgłaszane pomysły będą brały pod uwagę aspekty środowiskowe wzdłuż całego łańcucha wartości produktów, adresując kwestie zrównoważonego pozyskiwania surowców, zrównoważonej produkcji i dystrybucji czy też odpowiedzialnego użytkowania i utylizacji.

W konkursie mogą wziąć udział studenci wszystkich kierunków bez wyjątku, włączając studia ekonomiczne, techniczne i przyrodnicze. Od uczestników wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego. O prawo wystąpienia w wielkim finale będą rywalizować w tym roku łącznie studenci z 25 krajów, w tym 12 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu oraz 4 krajów z obu Ameryk.

Po upłynięciu terminu nadsyłania internetowych zgłoszeń odbędzie się wstępna selekcja drużyn na poziomie lokalnym. Wybrane zespoły będą dalej rozwijać swoje początkowe pomysły, korzystając z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel, aby zaprezentować je podczas krajowych lub regionalnych półfinałów w lutym 2013 r. W każdym półfinale wyłoniony zostanie jeden zespół, który otrzyma zaproszenie do zaprezentowania swojego projektu podczas wielkiego międzynarodowego finału w dniach od 18 do 20 marca 2013 r. w Szanghaju. To będzie pierwszy międzynarodowy finał w historii konkursu, zorganizowany poza Europą. Finaliści będą walczyć o pierwszeństwo w chińskim Szanghaju, gdyż stamtąd właśnie pochodzą zeszłoroczni zwycięzcy konkursu.

W międzynarodowym finale 6. edycji HIC nagrodzone zostaną trzy najlepsze drużyny. Zwycięski zespół odbierze bilety na podróż dookoła świata o łącznej wartości 10 000 euro, zdobywcy drugiego miejsca otrzymają do podziału czek o wartości 4000 euro, zaś trzecie miejsce w konkursie zostanie nagrodzone czekiem na kwotę 2000 euro. Wszystkie trzy drużyny zostaną także zaproszone do wzięcia udziału w spotkaniu z Kasperem Rorstedem, prezesem zarządu firmy Henkel.

Polscy studenci, zainteresowani konkursem, będą mogli uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości na stoiskach promocyjnych Henkel Innovation Challenge. Od października do listopada organizatorzy odwiedzą największe akademickie ośrodki w Polsce. Dla przykładu 17 października będą gościć podczas targów pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, 23 października na Politechnice Krakowskiej, a dwa dni później na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Poza możliwościami zdobycia cennego doświadczenia oraz przeżycia wyjątkowej przygody, konkurs daje młodym, utalentowanym ludziom możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami firmy Henkel na wczesnym etapie swojej kariery. Podczas konkursu najlepsze zespoły otrzymają wsparcie top menedżerów firmy, którzy będą im doradzać oraz wspierać ich swoją wiedzą i doświadczeniem.

Konkurs HIC bywa dla uczestników przepustką do świata biznesu. W ostatnich latach w różnych oddziałach Henkla na świecie zatrudnionych zostało wielu byłych uczestników konkursu, dla przykładu uczestnicy konkursu z Polski pracują obecnie w biurze w Warszawie i w Wiedniu.

Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis www.henkelchallenge.com oraz specjalny fanpage na Facebooku - www.facebook.com/henkelchallenge, który ma już ponad 11 tysięcy fanów. Tam znajdują się również nagrania filmowe z finałów poprzednich edycji.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laudry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji