W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,05 mln spotów reklamowych, o 1,70 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 18,29 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,56 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,70 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 1,38 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 242,45 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 11,44 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-lipiec-2020-tvp1-lider-fakty-hit,7170497047861377a ##
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,81 proc. do 174,50 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (98,57 mln zł; wzrost o 11,27 proc.), a czwarta była TVP2 (68,99 mln zł; - 1,59 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 38,37 mln zł i wzrostem o 29,97 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 44,80 mln zł - w lipcu 2020 roku wydała firma Unilever. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 55,56 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (43,50 mln zł; do góry o 33,20 proc.) i Polpharma (39,33 mln zł; - 24,63 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











