Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć 2019 rok wzrostem

- Rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu ma szansę w tym roku na niski jednocyfrowy wzrost - uważa Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. Rynek reklamy po 9 miesiącach tego roku spadł o 0,7 proc. rok do roku.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć 2019 rok wzrostem
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Za najważniejsze działania w ostatnich trzech miesiącach uznano wprowadzenie usługi telewizji internetowej OTT, kupno nowego pakietu Ekstraklasy oraz podpisanie umowy joint venture z TVN Discovery Polska w sprawie stworzenia wspólnej platformy OTT.

Kanały Grupy Telewizji Polsat w rynku oglądalności w grupie komercyjnej osiągnęły w samym III kwartale - 24,8 proc. udziału  - 11 proc. Telewizja Polsat, a  13,8 proc. kanały tematyczne. Po III kwartałach - 24,3 proc. (11,2 proc. kanału głównego i 13,1 proc. kanałów tematycznych).

grafika

Z kolei jeśli chodzi o przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu, wzrosły one w III kwartale o 3,7 proc. rok do roku - do 250 mln zł. Tym samym udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,1 proc., a w ciągu trzech kwartałów dało to wzrost o 1,7 proc. rok do roku - do 845 mln zł (przy spadku całego rynku reklamy TV o 0,7 proc.). Grupa osiągnęła udział w rynku reklamy na poziomie 27,7 proc.

grafika

- To kolejny bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat, między innymi dzięki bardzo udanej i chętnie oglądanej jesiennej ramówce, w której sprawdziły się i kontynuowane formaty, i nowości. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat, a wyniki są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy wzrosły w obydwu okresach - o 3,7% w III kwartale i 1,7% w ciągu 9 miesięcy - przy lekkim spadku całego rynku reklamy TV i sponsoringu w 9-miesięcznym okresie - komentował Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

Pytany przez nas o prognozy na ostatni kwartał tego roku, Janowski odpowiedział: - Na 2019 rok podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego 1-cyfrowego wzrostu, aczkolwiek będzie to raczej bardzo niska wartość. Grudzień pokaże, czy rynek wyjdzie na plus. Przyszły rok to również raczej niski jednocyfrowy wzrost - skomentował prezes Telewizji Polsat w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Strategia: internet, telefon, telewizja: wszędzie

Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii w Cyfrowym Polsacie i Polkomtelu przypomniał, że Grupa kontynuuje strategię zgodnie z hasłem „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”.

Dlatego wkrótce po uruchomieniu telewizji kablowej z technologią IPTV, kilka miesięcy temu zaproponowano telewizję internetową OTT z dekoderem EVOBOX Stream. Umożliwia ona odbiór kanałów telewizyjnych przez internet od dowolnego dostawcy i umożliwia wybór pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera, przy braku umowy.

Jednocześnie Grupa CP rozszerzyła swoje portfolio o kanały sportowe: Canal+ Sport 3 i 4 i dokupiła pozostałe udziały Eleven Sports. Za pośrednictwem kanałów nadawcy można oglądać m.in. Ligę Mistrzów, Ligę Europy oraz PKO BP Ekstraklasę. Łączna liczba wykupionych pakietów płatnej telewizji w modelu kontraktowym miała sięgnąć poziomu 5 milionów.

grafika

Według danych Cyfrowego Polsatu (za agencją Starcom), wydatki na reklamę telewizyjną i sponsoring w I-III kw. tego roku spadły o 0,7 proc. rok do roku do 3 047 mln zł. Natomiast przychody w pierwszych trzech kwartałach Grupy Polsat wzrosły o 1,7 proc. rok do roku - do 845 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"