Polskie dzienniki w październiku br. z reklam (bez autopromocji) zarobiły cennikowo 222,46 mln zł, czyli 5,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderem pod tym względem pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale w porównaniu z październikiem ub.r. jej cennikowe przychody reklamowe spadły o 12,1 proc. To kolejny miesiąc, w którym „GW” traci wpływy z reklam – we wrześniu br. ich spadek w skali roku wyniósł 7,5 proc. (więcej na ten temat), w sierpniu – też 7,5 proc. (więcej), a w lipcu – 5,2 proc. (więcej).
W październiku jeszcze bardziej zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – o 30,5 proc. Natomiast przychody z tego tytułu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) były o 9,5 proc. niższe.

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) „na papierze” zarobiła z reklam 13,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Polska The Times” (Polskapresse) – o 1,8 proc. Wśród tabloidów wzrost cennikowych wpływów reklamowych – o 5,6 proc. – zanotował „Fakt” (Axel Springer Polska), a spadek – o 3 proc. – „Super Express” (Murator).
Z gazet bezpłatnych „Metro” (Agora) „na papierze” zarobiło z reklam 3,4 proc. niż w październiku ub.r., a „Echo Miasta” (Polskapresse) – 25 proc. mniej. Natomiast wśród dzienników regionalnych duży wzrost wpływów reklamowych – o 38,1 proc. – osiągnęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), a spadek o 5,5 proc. zanotował „Express Bydgoski” (Express Media).











