Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki

Portal internetowy TVP.pl odwiedza ok. 2,5 mln internautów miesięcznie, znacznie więcej niż przed rokiem, przy czym wykonują oni mniej odsłon i spędzają w nim mniej czasu. Zdecydowanie najpopularniejsze w serwisie są treści informacyjne, dostępne m.in. pod adresem TVP.Info.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. TVP.pl odwiedziło 2,51 mln użytkowników, którzy wykonali w 37,73 mln odsłon (w tym 3,38 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 18 minut i 37 sekund.

Mniej więcej co drugi użytkownik witryny przeglądał sekcje informacyjne, które zanotowały w sumie 1,26 mln użytkowników, 10,87 mln odsłon i 7:20 minuty przypadającej  na przeciętnego użytkownika. Główny dział z informacjami funkcjonuje pod adresem TVP.Info, który miał w lutym 380,8 tys. użytkowników i 2,67 mln odsłon i 5:05 minuty na użytkownika.

Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały sekcje sportowe i VoD serwisu. W pierwszej przeciętny internauta spędził 20:45 minuty, a w drugiej - 21:05. Duża popularność działu sportowego (1,05 mln użytkowników i 14,4 mln odsłon) wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, które były w nim szeroko relacjonowane (m.in. w formie wideo).

Sekcje TVP.pl o kulturze i rozrywce miały 370,1 tys. użytkowników, 4,35 mln odsłon i 5:24 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Zdecydowanie najmniejszy ruch wygenerowały treści dotyczące stylu życia - 190,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon.

Ogółem strony TVP.pl i TVP.Info, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, zanotowały w lutym 2,66 mln użytkowników, 40,4 mln odsłon i średnio 18:21 minuty na użytkownika.

W skali roku TVP.pl zyskał 579,3 tys. użytkowników (wzrost o 30 proc.), ale stracił 5,4 mln odsłon (12,6 proc. w dół). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika witryny zmalał aż o trzy czwarte - z godziny i 14 minut do 18:37 minuty.

Do wzrostu zasięgu witryny zdecydowanie najbardziej przyczyniła się sekcja sportowa, która miała dwa i pół raza więcej użytkowników (wzrost o 634 tys.) i ponad dwa razy odsłon więcej (w górę o 7,3 mln) niż rok wcześniej. Ponadto była jedynym działem strony, w którym internauci spędzali średnio więcej czasu niż przed rokiem.

Sekcja informacyjna zyskała 282,3 tys. użytkowników (28,9 proc. w górę), minimalnie wzrosła też liczba jej odsłon, za to czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o ponad dwie minuty (22,4 proc. w dół). Z kolei serwis TVP.Info miał o 87 tys. użytkowników i 567 tys. odsłon więcej niż rok wcześniej (29,6 i 27 proc. w górę), przy czym przeciętny internauta spędził w nim 36 sekund mniej.

Dział TVP.pl z treściami VoD zanotował o 108,6 tys. użytkowników więcej niż w lutym ub.r. (21,8 proc. w górę) i 1,33 mln odsłon mniej (15,9 proc. w dół), a przeciętny użytkownik korzystał z niego aż jedenaście razy krócej niż przed rokiem - wskaźnik ten zmalał z 3 godzin i 52 minut do 21 minut.

Mocno zmniejszyła się odwiedzalność sekcji o kulturze i rozrywce oraz stylu życia. Pierwsza straciła 272,4 tys. użytkowników i 10,8 mln odsłon (42,4 i aż 61,4 proc. w dół), a druga - 42,4 tys. użytkowników i 681 tys. odsłon (18,2 i 39,3 proc. w dół). Z treści kulturalno-rozrywkowych przeciętny użytkownik korzystał o 8:03 minuty krócej niż rok wcześniej (59,8 proc. w dół), a z treści lifestyle’owych - o 2:41 minuty krócej (37,5 proc. w dół).

Ogółem strony TVP zyskały w skali roku 601 tys. użytkowników (29,3 proc. w górę), ale straciły 4,9 mln odsłon (10,8 proc. w dół), a średni czas przypadający na użytkownika zmalał o 52:11 minuty (aż 74 proc. w dół).

W ub.r. witryny zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnęły w pierwszych czterech miesiącach, kiedy miały od 2-2,5 mln użytkowników i od 45 do 54 mln odsłon, natomiast przeciętny internauta korzystał z nich przez ponad godzinę. Jednak czas przypadający na użytkownika do maja zmalał poniżej 20 minut, a w niektórych miesiącach wynosił nawet poniżej 14-15 minut. W miesiącach wakacyjnych strony zanotowały tylko 1,7 mln użytkowników i 23-26 mln odsłon.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online