SMAR na razie towarzysko

Powstające Stowarzyszenie Małych Agencji Reklamowych organizujeintegracyjne spotkanie w Warszawie. Oficjalnie organizacja mazainaugurować działalność we wrześniu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Już drugie, towarzyskie spotkanie wszystkich zainteresowanychpowstaniem SMAR odbędzie się w środę 18 lipca o godz. 20.00 w pubieCafe Lemon przy ulicy Sienkiewicza w Warszawie. Wstęp jestwolny.

Czym właściwie jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych? Napomysł jego utworzenia wpadł w kwietniu Rafał Betlejewski, dyrektorkreatywny agencji Koledzy Strategia & Kreacja. - Pojawił się onz realnej potrzeby biznesowej - mówi nam Betlejewski. Jego zdaniemSMAR miałaby być platformą wspierającą małą, niezależną, polskaprzedsiębiorczość w branży reklamowej.

- Małe agencje reklamowe stanowią dużą, ważną, a jednocześniemało poznaną część rynku reklamowego. Tworzymy niezwykle istotnąsubstancję tego rynku, wyznaczamy standardy i określamy jego jakośćw znacznie większym stopniu niż nam się to wydaje z perspektywywłasnego biurka. Dajmy temu świadectwo. Rozpoznajmy się - napisałBetlejewski w liście intencyjnym, rozesłanym w kwietniu do małychagencji.

SMAR ma realizować pięć celów: ma być tubą nagłośnieniową dlazrzeszonych w nim firm, forum wymiany informacji ofertowych itechnologicznych, pomocą w docieraniu do środków unijnych,platformą inspiracji i podnoszenia kwalifikacji, a takżeorganizować Festiwal Przedsiębiorczości Reklamowej w którymnagradzano by działalność biznesową w obrębie branży, a nie pomysłykreatywne.

Jak podkreśla Betlejewski, cele SMAR-u są zatem bardziejpragmatyczne od celów elitarnego Stowarzyszenia Agencji Reklamoych,które jest organizacją dbającą o standardy jakościowe, przetargowei etyczne w branży reklamowej jako takiej i skupia głównie agencjeduże, które mają ambicje kształtować rynek reklamy prawiesamodzielnie.

Na razie chęć uczestnictwa w projekcie SMAR zgłosiło około 80podmiotów. Poza agencjami reklamowymi są to m.in. domy mediowe,studia produkcyjne, postprodukcyjne oraz agencje interaktywne ieventowe. Aby zostać członkiem każda z firm będzie musiała wnieśćopłatę członkowską w wysokości około 1000 zł. Freelancerzy będąmogli należeć do organizacji za darmo.

Oficjalnie SMAR ma rozpocząć działalność we wrześniu pospotkaniu inauguracyjnym. Do tego czasu zapadną decyzje w sprawachformalnych jak statut organizacji czy skład jej władz. Nie wiadomonadal, jaką formę prawną przyjmie SMAR. Mimo iż w nazwie występujesłowo "stowarzyszanie" wcale nie jest przesądzone, że takbędzie.

- Skłaniam się w stronę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,gdyż branża o której mówimy jest bardzo rozdrobniona i statutstowarzyszenia nie gwarantuje uczciwej reprezentacji wszystkich.Spółka według mnie będzie działać sprawniej i taniej. Ale zależy tood opinii większej liczby ludzi - tłumaczy nam Betlejewski.

Więcej na temat inicjatywy można znaleźć na www.smar.org.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"