Spotify coraz zyskowniejsze. Ponad jedna trzecia użytkowników płaci

W zeszłym kwartale Spotify zwiększyło przychody o prawie jedną piątą, a jego zysk operacyjny poszedł w górę z 32 do 266 mln euro. Platforma ma już 640 mln użytkowników, z których prawie 40 proc. korzysta z płatnych pakietów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Spotify coraz zyskowniejsze. Ponad jedna trzecia użytkowników płaci

Liczba użytkowników chociaż raz w miesiącu korzystających ze Spotify na koniec września 2024 roku wynosiła 640 mln, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Platforma miała 402 mln użytkowników darmowej wersji i 252 mln tych z wykupionymi płatnymi pakietami. Rok wcześniej było to odpowiednio 361 i 226 mln.

Spotify ma ponad 250 mln subskrybentów

W samym minionym kwartale Spotify zyskało 14 mln użytkowników, w tym 6 mln subskrybentów. Platforma coraz mocniej jest obecna w Azji, Australii i Afryce. W zeszłym kwartale miała w tych regionach jedną trzecią swoich wszystkich użytkowników, podczas gdy dwa lata temu było to 26 proc., a w czwartym kwartale 2020 roku - 19 proc.

Natomiast udział użytkowników z Ameryki Północnej (czyli USA i Kanady) w ciągu czterech lat zmalał z 25 do 18 proc., a tych z Europy - z 34 do 27 proc.

grafika

To subskrybenci stanowią zdecydowaną większość biznesu Spotify. Przychody od nich w zeszłym kwartale poszły w górę rok do roku o 21 proc. do 3,52 mld euro, podczas gdy wpływy reklamowe zwiększyły się tylko o 6 proc. do 472 mln euro.

Kwartalna marża brutto platformy wzrosła z 26,4 do 31,1 proc. Jeszcze mocniej w górę poszła rentowność na poziomie operacyjnym (marża - z 1 do 11,4 proc., zysk - z 32 do 454 mln euro) oraz zysk netto (z 65 do 300 mln euro).

grafika

Zmalały koszty Spotify

Spotify ograniczyło wydatki w najważniejszych kategoriach: koszty badań i rozwoju zmalały r/r z 369 do 342 mln euro, te sprzedażowo-marketingowe - z 355 do 332 mln, a ogólne i administracyjne - ze 129 do 112 mln. Za to koszty finansowe podskoczyły z 72 do 122 mln euro.

grafika

- Jesteśmy tam, gdzie zamierzaliśmy być - jeśli nie trochę dalej - i na stałej drodze do osiągnięcia naszych długoterminowych celów. To nieustanne dążenie do innowacji i zaangażowanie w rozwój pozwala nam dostarczać najbardziej wartościowe doświadczenia użytkowników w branży, jednocześnie wzmacniając podstawowe atuty, które sprawiają, że Spotify jest wyjątkowe - podkreślił w komunikacie prasowym Daniel Ek, założyciel i szef platformy.

Spotify spodziewa się, że w czwartym kwartale br. zyska netto 25 mln użytkowników, z czego 8 mln subskrybentów. Swoje przychody prognozuje na 4,1 mld euro (uwzględniając negatywny wpływ zmian kursów walutowych w wysokości 0,35 proc.), marżę brutto na 31,8 proc., a zysk operacyjny na 481 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"