Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Wyborczą”. Największy spadek, wynoszący 69 proc., zanotowała „Rzeczpospolita”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) notował w pierwszym miesiącu średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 28 955 egz., co stanowiło 29,30 proc. jej sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,05 proc.

Jeszcze gorzej radziła sobie „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc.  To największy spadek w rankingu.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w styczniu 2013 roku sprzedawał 2 007 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 016 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 12,19 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 15,86 proc. Oba dzienniki pochwalić się mogą za to największymi udziałami prenumeraty w sprzedaży ogółem, gdzie wyniosły one odpowiednio 59,04 proc. oraz 46,74 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"