Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

Wśród stron internetowych stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notują Eska.pl i PolskieRadio.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci korzystają z serwisów RMFon.pl, EskaGO.pl i Open.fm.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że Eska.pl i PolskieRadio.pl to jedyne serwisy radiowe, które miesięcznie odwiedza ponad milion internautów wykonujących więcej niż 15 mln odsłon. Obie witryny nie tylko pozwalają słuchać rozgłośni - zarówno tych nadających w eterze, jak też kanałów tematycznych dostępnych tylko w sieci - lecz również zawierają dużo wiadomości tekstowych (zwłaszcza PolskieRadio.pl). Eska.pl w styczniu br. zanotowała 1,48 mln użytkowników i 21,5 mln odsłon (z czego 1,4 mln mobilnych), a PolskieRadio.pl - 1,21 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon. Z pierwszej witryny przeciętny internauta korzystał przez 52 minuty, a z drugiej - przez ok. 4,5 godziny.

Mniejszy zasięg mają serwisy związane z liderującym w eterze RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF. Może to wynikać z faktu, że działają aż cztery takie strony. RMF.FM i RMFMaxxx.pl są poświęcone konkretnej stacji, RMFon.pl pozwala słuchać wszystkich rozgłośni Grupy RMF (i internetowych stacji tematycznych) oraz przeglądać związane z nimi multimedia, natomiast RMF24.pl skupia się na informacjach, przede wszystkim tekstowych. W styczniu RMF.FM miał 690 tys. real users i 6,7 mln odsłon, RMFon.pl - 600 tys. real users i 13,5 mln odsłon, RMF24.pl -  540 tys. real users i 5,6 mln odsłon, a RMFMaxxx.pl - 300 tys. real users i 3,8 mln odsłon.

Przy czym o ile na RMFMaxxx.pl, RMF24.pl i RMF.FM przeciętny użytkownik spędził od niespełna 13 do 20,5 minut, o tyle z RMFon.pl korzystał przez 28 godzin i 22 minuty. RMFon.pl jest pod tym względem bezkonkurencyjny wśród wszystkich serwisów radiowych - EskaGo.pl zanotowała o 10,66 godziny mniej na użytkownika, Open.fm (należące do GG Network i pozwalające słuchać tylko tematycznych stacji internetowych) - prawie dwa razy mniej, a Tuba.pl i RadioZET.pl - mniej więcej trzy razy mniej.

Jeśli chodzi o witryny radiowe Agory, to mający charakter serwisu informacyjnego TokFM.pl (udostępniony z początkiem lutego w nowej wersji - więcej na ten temat) ma zdecydowanie większy zasięg niż Tuba.pl (player z rozgłośniami naziemnymi Agory i wieloma stacjami internetowymi, a także informacjami o muzyce). Ten pierwszy miał w styczniu 550 tys. real users i 7 mln odsłon, a drugi - 250 tys. real users i 3,4 mln odsłon. Przy czym z Tuba.pl użytkownik korzystał średnio przez prawie 10 godzin, a z TokFM.pl - zaledwie przez 23 minuty.

Stron Radia Wawa, Chilli ZET, Antyradia i Radia PIN brak nie odwiedziło w styczniu wystarczająco dużo uczestników Megapanelu, żeby można oszacować ich zasięg.

Eska.pl miała w styczniu br. minimalnie mniej użytkowników i 4,2 mln odsłon mniej (spadek o 16 proc.) niż rok wcześniej, a czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę zmalał prawie trzykrotnie. PolskieRadio.pl straciło w skali roku 317 tys. real users (21 proc. w dół) i 2,7 mln odsłon (spadek o 14 proc.), za to średni czas przypadający na użytkownika wzrósł aż 14-krotnie.

RMFon.pl i TokFM.pl mimo mniejszej liczby użytkowników (odpowiednio o 86 i 118 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 315 tys. i 1,2 mln) niż przed rokiem, wydłużył się też czas korzystania ze stron przez przeciętnego internautę (w przypadku RMFon.pl aż o 7,5 godziny). Na plus zadziałał przeprowadzony na początku br. rebranding FabrykaMuzy.pl na EskaGo.pl (przeczytaj o tym więcej). Ten drugi serwis miał 45 tys. real users i 3,2 mln odsłon więcej (to wzrosty o 11 i 75 proc.) niż ten pierwszy rok wcześniej, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 godziny, czyli o 60 proc., dłużej.

Z kolei RadioZET.pl straciło w skali roku 100 tys. real users i 1,1 mln odsłon (to spadki o 21 i 18 proc.), RMFMaxxx.pl - 112 tys. real users i 630 tys. odsłon (27 i 14 proc. w dół), a Tuba.pl - 65 tys. real users i 1,9 mln odsłon (20 i 36 proc. w dół). Na dwóch ostatnich stronach użytkownicy spędzali jednak trochę więcej czasu niż przed rokiem. Natomiast liczba użytkowników serwisu Radia Maryja zmalała o 44 proc.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+