„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych

W październiku ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2015 roku wyniosła 114 038 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 3,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 2,93 proc. do 64 057 egz.Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 27 314 egz., po wzroście o 13,95 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.Na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 26 195 egz. (obniżyła się ona o 19,32 proc.).Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 20 187 egz., po stracie o 23,79 proc. - największym w rankingu pism popularnonaukowych i historycznych.

W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 6,21 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 6,50 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"