„Świat Wiedzy” najchętniej kupowany, „W Sieci Historii” wyprzedziło „Newsweek Historię”

W październiku ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2017 roku wyniosła 94 434 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku była ona wyższa o 3,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,37 proc. do 35 858 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. wyniosła 14 651 egz., po spadku o 30,95 proc.

Na drugą lokatę spadł „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 13 142 egz. (obniżyła się ona o 39,91 proc. - najbardziej w zestawieniu).

grafika

W sierpniu ub.r. w porównaniu do lipca ub.r. największy wzrost wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych zanotował „Świat Wiedzy” - było to 11,19 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 26,98 proc., odnotowało tutaj „W Sieci Historii”.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"