Kanał YouTube National Geographic Polska istnieje od marca 2013 roku. Na jego ciągły, dynamiczny rozwój wpływa zarówno rozpoznawalność, pozytywny wizerunek marki, jakość oferowanych programów, jak i konsekwentnie realizowana strategia dystrybucji treści.
Połączenie tak silnej marki wraz z rosnącym trendem oglądania YouTube na ekranach telewizorów sprawia, że treści premium, takie jak dokumenty i programy popularnonaukowe, zyskują jeszcze większe zasięgi. Polacy spędzają średnio 1,5 godziny dziennie oglądając YouTube na urządzeniach typu Connected TV. W tym kontekście National Geographic Polska stanowi nie tylko odpowiedź na zmieniające się nawyki widzów, ale również na rosnące zapotrzebowanie na jakościową rozrwykę i treści edukacyjne.
- Od ponad roku na kanale YouTube National Geographic Polska publikowane są także długoformatowe treści. Spotykają się one z bardzo pozytywnym odbiorem widzów i znacząco wpływają na wzrost zaangażowania społeczności. Średni czas oglądania na naszym kanale przekracza już 10 minut, a miesięczna liczba wyświetleń to około 5 mln. Każdego miesiąca zyskujemy także prawie 10 tysięcy nowych subskrybentów. Co istrotne, obserwujemy wyraźną zmianę w sposobie konsumowania treści – już ponad 43% wszystkich wyświetleń pochodzi z urządzeń typu Connected TV – komentuje Kakhaber Abashidze, Country Manager i SVP Media Network w Europie Środkowej i Wschodniej.

Siła marki National Geographic widoczna jest nie tylko online, lecz także w wynikach kanałów linearnych. W 2024 roku, na większości rynków Europy Środkowo-Wschodniej, stacja utrzymywała się w ścisłej czołówce kanałów dokumentalnych. W Polsce National Geographic zdecydowanie umocnił swoją pozycję, będąc liderem wśród płatnych kanałów dokumentalnych i wyprzedzając konkurencję (Local Data Provider; All 4+, 2024). Popularność marki potwierdzają wyniki z badania Brand and Character Study. Marka National Geographic osiągnęła aż 98-procentowy poziom rozpoznawalności w Polsce co plasuje ją w czołówce najlepiej znanych marek (Brand and Character Study - 10/2024, 18+ N=1000 per rynek).
W maju National Geographic zabierze widzów w kulinarną podróż z charyzmatycznym Stanleyem Tuccim. Nominowany do Oscara®, laureat Emmy® i Złotego Globu® aktor odkryje smaki i sekrety Italii w 5-odcinkowej serii „Tucci we Włoszech”. Z kolei w czerwcu na antenie pojawi się „David Attenborough: świat oceanów”, który pokaże fanom piękno i tajemnice morskiego życia. Bogata biblioteka programów National Geographic dostępna jest również w serwisie Disney+.











