Symbioza mediów społecznościowych i e-mail marketingu

E-mail marketing i media społecznościowe, których do tej pory jedynym wspólnym mianownikiem była konieczność posiadania adresu elektronicznego,  zawiązują pakt. Wskaźnik kliknięć dla wiadomości e-mail, w których zamieszczane są przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych jest wyższy średnio o 115%!

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Facebook i YouTube to fundamentalne narzędzia-kanały dla marketera, bez których wypromowanie i sprzedaż własnej marki nie byłoby możliwe. Co w ich konsolidacji z wysłużoną kampanią polegającą na wysyłaniu newsletterów, jest takiego niezwykłego, że pozwala osiągnąć wyjątkowo wysoki wskaźnik ROI?

GetResponse zbadał na próbie swoich dwóch milionów użytkowników popularność i skuteczność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Z badania wynika, że 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% na dwóch, a 7,4% na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych. Okazało się, że e-maile, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, podczas gdy wiadomości bez tych przycisków jedyne 2,6%.

Tomasz Orzechowski, Dyrektor Zarządzający agencji 365 PR mówi: „Ulubionym serwisem wśród marketerów jest oczywiście Facebook, na którym ukazuje się niemal 92% udostępnianych wiadomość. Zaraz za nim plasuje się Twitter, gdzie za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest prawie połowa newsletterów, podczas gdy na portalu LinkedIn co dziesiąty. Integracja e-mail marketingu z social media jest coraz bardziej popularna, a co za tym idzie – rentowna, bowiem w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, liczba użytkowników udostępniających emaile na mediach społecznościowych wzrosła aż o 40%.”

Zgodnie z zasadą, według której reklama jest dźwignią sukcesu, stosowanie jednej strategii marketingowej nie jest wystarczające, by dotrzeć do wystarczająco szerokiego grona odbiorców przesyłanej treści. Dopiero połączenie dwóch kanałów, w tym przypadku reklama kampanii e-mail marketingowej na social media, pozwoli na stworzenie lojalnej i potencjalnie zainteresowanej grupy, która w perspektywie czasu zacznie przynosić zyski. 

Wysoki wskaźnik otwarć tych wiadomości i ogólnoświatowy boom na serwisy społecznościowe, będące obecnie głównym przewodem komunikacyjnym w pełni zindustrializowanym świecie, pozwala domniemywać, że połączenie e-mail marketingu z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi, jest nie tylko sposobem na uratowanie newsletterów, traktowanych często jako spam ani chwilową modą, a funkcjonalnością, która ma realny wpływ na zwiększenie efektywności prowadzonych działań. 

365 PR  to dynamicznie rozwijajaca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku social media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów