DPD działa na rynku polskim od 1991 r. Swoją działalność rozpoczęła ze stuprocentowym polskim kapitałem jako Masterlink Express, by od 2007 roku pod skrzydłami francuskiej grupy GeoPost, działającej w obrębie La Poste, kontynuować działalność jako DPD Polska. Proces rebrandingu i restrukturyzacja Spółki pozwoliły jej na wdrożenie rozwiązań systemowych oraz technologicznych od lat stosowanych i udoskonalanych na zachodnich rynkach.
Zysk Grupy Poczty Francuskiej ze sprzedaży brutto w 2010 roku po raz pierwszy przekroczył dwa miliardy Euro, co stanowi wzrost na poziomie dziesięciu procent. Nieznaczny spadek sprzedaży listów i paczek (1,2%) został zrekompensowany przez wzrost wolumenu przesyłek ekspresowych – 7,3% - oraz wzrost sprzedaży w La Banque Poste, których dochód netto wzrósł o 3,9%. Biorąc pod uwagę wyniki wszystkich jednostek biznesowych, Grupa odnotowała zysk netto w wysokości 550 mln euro.

DPD Polska to dziś wiodący gracz na rynku kurierskim – podobnie jak La Poste, pomimo spowolnienia gospodarczego, odnotował w roku 2010 znaczący wzrost sprzedaży. W ubiegłym roku firma dostarczyła 34 miliony paczek – aż 5 milionów więcej niż w roku 2009. Wzrost odnotowano również w sektorze e-commerce, który w tej chwili stanowi już 30% działalności firmy. Przyrost paczek osiągnął 19 %, przy 12-procentowym skoku sprzedaży. Ubiegły rok to także inwestycje przekraczające 13 milionów złotych oraz finalizacja kluczowego dla rozwoju firmy projektu Contact Center – centralnego biura obsługi Klientów z całego kraju.1 kwietnia, Prezes Poczty Francuskiej Jean-Paul Bailly odwiedził siedzibę firmy w Warszawie, aby osobiście podziękować pracownikom DPD Polska za doskonałe rezultaty pracy.
Jesteśmy zadowoleni z tego, że w krótkim czasie naszej Spółce udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Nie oznacza to oczywiście, że spoczywamy na laurach. Obserwujemy rynek i reagujemy na oczekiwania naszych Klientów. Nieustannie udoskonalamy naszą strukturę oraz wdrażamy najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne - mówi Rafał Nawłoka, Prezes i Dyrektor Generalny DPD Polska – Jesteśmy firmą o polskiej tożsamości, dzięki temu z łatwością poruszamy się po krajowym rynku i doskonale rozumiemy jego potrzeby. Jednak to sieć GeoPost i Poczta Francuska dają nam kapitał wiedzy, który umożliwia sprawne działanie na rynkach zagranicznych. Jestem dumny z tego, że dziś, kiedy sam Jean-Paul Bailly odwiedza naszą siedzibę, możemy pochwalić się tak fantastycznymi wynikami – dodaje.Jean-Paul Bailly jest prezesem Grupy Poczty Francuskiej La Poste od 2002 roku. Całą swoją karierę związał z usługami publicznymi. Zarządzał dwiema dużymi spółkami publicznymi: RATP – Niezależny Zarząd Paryskiego Transportu oraz La Poste. Jest absolwentem Ecole Polytechnique i MIT (Cambridge, Massachusetts, USA) a także, od 1995 roku, członkiem Ekonomiczno- Społecznego Komitetu Doradczego. Głowa Poczty Francuskiej to także Oficer Legii Honorowej, odznaczony francuskim Orderem Zasługi. Jest także przewodniczącym Stowarzyszenia "Entreprise et Personnel" i członkiem zarządu w następujących instytucjach: GDF-Suez, Accor, Edenred, CNP Assurances," IMS-Entreprendre pour la Cité ", Fundacja" College de France "i UNICEF Francja.Jean-Paul Bailly to niezwykła postać. Jego zaangażowanie i wkład w rozwój wszystkich obszarów Spółki są nieocenione. Myślę, że dla wielu managerów może on być ogromnym źródłem wiedzy na temat efektywnego zarządzania zarówno na rynkach lokalnych, jak i światowych – mówi Rafał Nawłoka. Załączamy miniatury fotografii z wizyty Jean-Paul Bailly w DPD Polska. Zdjęcia w formacie do druku udostępnimy na Państwa prośbę skierowaną na adres pr@dpd.com.pl












