Ponad 330 tysięcy wzmianek medialnych o Szymonie Hołowni. Za taką promocję musiałby zapłacić przeszło pół miliarda złotych

Na temat marszałka Sejmu Szymona Hołowni od 13 listopada do 4 grudnia ukazało się w mediach ponad 330 tysięcy wzmianek - wynika z danych PSMM Monitoring & More. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat polityka to ponad 671,5 mln zł.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Szymon Hołownia, lider Polski 2050, a wcześniej kandydat na prezydenta RP, od pierwszego dnia w Sejmie szturmem zdobywa uwagę mediów. Debiutującego w roli posła byłego prezentera TVN  Sejm wybrał na swojego marszałka. Od pierwszego posiedzenia Hołownia przyciąga nie tylko atencję mediów, ale i zwykłych obywateli, co najlepiej odzwierciedlają rekordowe wyniki oglądalności obrad Sejmu w telewizji i internecie.

Sam Hołownia w dniu wyborów na stanowisko marszałka deklarował: "Mój cel i program jest prosty: chciałabym, aby rodzice, gdy w telewizji pokazują dzieciom Sejm, nie zasłaniali im oczu i nie zatykali im uszu. Przeciwnie – by mówili: zobaczcie, tak można ze sobą rozmawiać, nawet gdy się ze sobą nie zgadza".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szymon-holownia-marszalek-sejm-internet-youtube ##

Rekordowe dotarcie Hołowni w mediach

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 listopada do 4 grudnia 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat nowego marszałka Sejmu. Jak czytamy w raporcie, w mediach tradycyjnych odnotowano na temat Szymona Hołowni prawie 46 tys. publikacji, z kolei w przestrzeni mediów społecznościowych ponad 290 tys. postów i komentarzy. Wartość AVE ww. publikacji w wyniosła 671,5 mln zł.

grafika

Hitowe okazały się zwłaszcza dwie wypowiedzi nowego marszałka Sejmu. „Obrazić też trzeba umieć” wypowiedziane na pierwszym posiedzeniu w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości (dotarcie 11,9 mln) oraz „Nie Jay-Z, ale Gen-Z” (dotarcie 9,4 mln), której adresatem był poseł Piotr Kaleta.

grafika

Riposty Szymona Hołowni stają się viralami

– Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty. Filmiki z wypowiedziami marszałka szybko stają się internetowymi viralami, a w sieci roi się od zabawnych memów. ‚‚Bardzo cenię państwa komentarze i uwagi, natomiast zwracam też uwagę z mojej perspektywy, że stają się odrobinę monotematyczne. Zachęcam do większej oryginalności, pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

PSMM Monitoring & More zwraca także uwagę na fakt, iż popularność wypowiedzi Hołowni przekłada się na wzrost liczby obserwujących jego profile w mediach społecznościowych.  Znaczący wzrost obserwujących odnotowano na Instagramie – 193 234 nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się TikTok, na trzecim – X (dawny Twitter).

grafika

Wykresy: PSMM Monitoring & More

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"