W październiku br. odnotowano 88,2 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 88,1 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,19 sekundy (9,2 sekundy dla kreacji typu display i 6,3 sekundy dla kreacji wideo).
Branża "Trade" dominuje w digitalu
Średnia widoczność kreacji digital (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51,9 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 61,6 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,8 proc.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża "Trade" (38,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 44,1 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,6 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 52,2 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże "Media, books, CD&DVD" (7,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,8% oraz "Clothing and accessories" (4,45 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5 proc.).
Temu dominuje w digitalu
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku br. ponownie została marka Temu, która wygenerowała 5,1 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 82,3 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,6 mld kontaktów i 82,3 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (3 mld kontaktów i zasięg na poziomie 82,55 proc.).

Ranking TOP 10 marek zamyka RTV Euro AGD z 0,7 mld kontaktów reklamowych.
W telewizji najaktywniejsze farmaceutyki
W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża "Pharmaceuticals". Wygenerowała ona 16,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,7 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 21,2 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21 sekundy.
Na drugim miejscu znalazła się branża "Trade" (15,9 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,8 proc. oraz 89 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża "Food" (12,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 16,8 proc. i zasięg – 88,8 proc.).

LIdl otwiera tv podium
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,5 mld kontaktów reklamowych, docierając do 83 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Na drugim miejscu znalazła się Media Expert (1,5 mld kontaktów reklamowych i 80,4 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Kinder (1,4 mld kontaktów i 79,1 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka mBank z 0,7 mld kontaktów reklamowych i 78,3 proc. zasięgu w populacji 7-75.

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,7 proc., a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,5 proc. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,95 proc.
Na radio stawia najmocniej Media Expert
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża "Trade" (10,6 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże "Automotive" (3,6 mld kontaktów) oraz "Pharmaceuticals" (3,5 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku 2025 była marka Media Expert - wygenerowała ona 2,7 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Na drugim miejscu znalazło się oponeo.pl (1 mld kontaktów reklamowych, 82,9 proc. zasięgu), na trzecim – RTV Euro AGD (1 mld kontaktów, 84,7 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Netto (0,3 mld kontaktów i 78,6 proc. zasięgu).
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (11,9 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,1 proc.) oraz Lidl (3,9 proc.).











