Temu i Media Expert reklamują się najmocniej w internecie. Lidl na czele w telewizji

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo w październiku były marki z branży trade, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal. Wśród największych reklamodawców mediów były w tym okresie Temu, Lidl, Media Expert.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Temu i Media Expert reklamują się najmocniej w internecie. Lidl na czele w telewizji

W październiku br. odnotowano 87,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3071 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,87proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,23 sekundy (10 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41 proc.. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,51proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,89 proc.

Temu i Media Expert najaktywniejsze w internecie 

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „trade” (36,41 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w październiku wyniósł 41,8 proc.. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8proc. oraz Leisure Time (5,15 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9proc.).
 

grafika


 Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,81 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,53 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,53 mld kontaktów i 80,82proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,97 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,39proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress, który odnotował 0,69 mld kontaktów reklamowych.
 

grafika


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w październiku 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,77 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,04proc. udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (3,51proc. udziału).
 

grafika


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

W telewizji królują farmaceutyki, Lidl największym reklamodawcą

W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,50 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w październiku wyniósł dla tej branży 22,3proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,89 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „food” (12 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6proc. oraz 91,13proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „trade” (11,98 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,6 proc. i zasięg – 91,47proc.).
 

grafika


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,87proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Carrefour (1,12 mld kontaktów reklamowych i 79,90proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (0,96 mld kontaktów i 82,18proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Żabka z 0,54 mld kontaktów reklamowych i 78,21proc. zasięgu w populacji 7-75.
 

grafika


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,90proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 1,81proc. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,45proc.
 

grafika


Trade dominuje w radiu

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „trade” (12,18 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,12 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,86 mld kontaktów reklamowych).
 

grafika


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,87 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,87proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,53 mld kontaktów reklamowych, 84,92proc. zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,89 mld kontaktów, 84,01proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,33 mld kontaktów i 80,41proc. zasięgu).
 

grafika

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w październiku marka Media Expert (11,61proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,42proc.) oraz Lidl (2,24proc.).
 

grafika


 Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w październiku 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK