Transport intermodalny perspektywa jutra

Na poprawę konkurencyjności polskiej gospodarki w dużym stopniu wpływa transport. Jakie inicjatywy należy podjąć by stał się on jeszcze bardziej wydajny, a Polska mogła konkurować z państwami Europy i świata. Odpowiedzią na konieczność innowacyjnego podejścia do konkurencyjności, jest transport intermodalny, który może być  perspektywą dalszego rozwoju branży TSL.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 Transport bez granic  

Transport intermodalny, polega na przewozie jednej jednostki ładunkowej więcej niż jedną gałęzią transportu. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient, ma możliwość zlecenia dostarczenia towaru w każde miejsce na świecie z wykorzystaniem transportu samochodowego, kolejowego, morskiego czy lotniczego. Niwelowanie granic oraz barier na drodze ładunków, daje wiele możliwości rozwoju handlu zagranicznego, a co za tym idzie wzrostu przychodów i rozwoju gospodarki.

 Przyjazny dla portfela oraz środowiska

Potencjał transportu intermodalnego, przyczynić się może do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw z branży TSL, ale również innych, które korzystają z usług transportowych.

 - Inwestycje w rozwój transportu intermodalnego, to korzystne rozwiązanie dla przedsiębiorstw i gospodarki. Pominięcie etapów przeładowań ładunku zmniejsza ryzyko uszkodzenia przesyłki, a przez to ewentualność możliwych reklamacji oraz strat finansowych. – mówi Sławomir Woźniak, dyrektor ds. sprzedaży marki SOOT. Współczesne podejście do logistyki i łańcucha dostaw, wymusza ocenianie całości procesu. Dlatego połączenie wszystkich form transportu odgrywa kluczową rolę w wyznaczaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem nadrzędnym jest zadowolenie klienta, a to jest zauważalne w momencie szybkiego i taniego transportu.  

Poza korzyściami finansowymi, są jeszcze inne, w tym ekologiczne. Poprzez zróżnicowane środki transportu (kolejowy, lotniczy, morski) drogi są mniej zatłoczone, a przez to bezpośrednio wpływa na ochronę środowiska. Właśnie ten aspekt decyduje o tym, że ta forma transportu jest promowana w państwach członkowskich Unii Europejskiej.  

 Przyszłość pod znakiem zapytania

Pomimo niezaprzeczalnych plusów tej formy transportu, nadal jest on mało popularny w Polsce. Głównym ograniczeniem w rozwoju usług intermodalnych jest słaba infrastruktura kolejowa oraz brak współpracy między poszczególnymi podmiotami na rynku transportu krajowego. Można również dostrzec ograniczenia IT, związane z brakiem sprzężenia systemów poszczególnych przewoźników w jeden, który umożliwiałby informowanie o czasie realizacji czy statusie przesyłek towarów.

 - W ramach działań Polityki Transportowej Państwa kluczowym elementem jest promowanie wdrażania rozwiązań, systemów informacyjnych, które pozwolą usprawnić rozwiązania transportu w naszym kraju. – kontynuuje Sławomir Woźniak. Warto się skupić na tym, ponieważ znajdujemy się na przecięciu szlaków tranzytowych w Europie. Tylko te firmy, które postawią na tę formę transportu i zaczną w nią inwestować, będą mogły spełnić oczekiwania rynku i walczyć o wysoką pozycję w branży. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP