Jednocześnie respondenci zapytani o konkretne korzyści przyznają, że gdyby otrzymali ofertę, dzięki której ich rachunki za energię byłyby o 20 proc. niższe, być może zdecydowaliby się na zmianę, zwłaszcza gdyby firma składająca ofertę była inną firmą z branży energetycznej lub firmą sprzedającą gaz ziemny.
Niższy odsetek - około 30 proc. respondentów - podjąłby taką decyzję, gdyby oferta pochodziła od operatora telefonicznego lub telewizyjnego.

Większość respondentów (59 proc.) przyznaje, że w ostatnim czasie spotkała się z reklamami sprzedawców energii elektrycznej. Głównymi celami w komunikacji marketingowej, z którą spotkali się badani, były: zachęcenie do zmiany sprzedawcy energii (57 proc.) i popularyzacja marki (50 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 17-23 grudnia 2013 r. techniką CAWI (internetowe wywiady online) na ogólnopolskiej próbie odbiorców energii elektrycznej N=1271.











