Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, kanał TVP Info, będący niezmiennie liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem listopada ub.r. Wyniósł on 5,2 proc., co dało tej stacji średnio 265 tys. widzów. Z kolei jej udział w rynku zmalał z 4,20 proc. do 4,09 proc.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował wzrost widowni wynoszący 5,5 proc. W listopadzie br. oglądało go średnio 213 tys. osób, a jego udział wynosił 3,28 proc. (rok wcześniej 3,03 proc.).
Trzecią pozycję zajął tradycyjnie Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych. Kanał ten miał w jedenastym miesiącu br. średnio 55 tys. widzów w każdej minucie, o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej (to największy wzrost wśród kanałów ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,62 proc. do 0,85 proc.

Największą stratę zanotowała zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której oglądalność zmalała o 14,1 proc. do 13 tys. widzów. Udział tego kanału spadł z 0,22 proc. do 0,20 proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24 z wynikiem na poziomie 2,28 proc. po wzroście o 0,23 pkt. proc. Kanał newsowy TVP znalazł się na pozycji drugiej z udziałem wynoszącym 2,12 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,71 proc., wzrost o 0,24 pkt. proc.).
W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do listopada ub.r. aż o 43,3 proc. do 3,3 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,03 proc. do 0,05 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W jedenastym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 4,7 proc. do poziomu ok. 1,2 tys. osób, a udział kanału utrzymał się na poziomie 0,02 proc.
Najpopularniejszą pozycją w listopadzie br. w kanałach informacyjnych były “Fakty po Faktach”, nadawane w TVN 24, z udziałem m.in. kapitana Tadeusza Wrony, który oglądało ponad 1,24 mln widzów. Najchętniej oglądalny program w TVP Info - relacje z zamieszek 11 listopada br. - śledziło niecałe 1,24 mln osób. W Polsat News najwięcej widzów - 330 tys. - zgromadził cykl “Państwo w państwie”.











