Zimowe Igrzyska Olimpijskie odbędą się w dniach od 6 do 22 lutego 2026 roku w Mediolanie.
Telewizja Polska pokaże wszystkie starty Polaków, czyli 200 godzin transmisji na żywo na ogólnodostępnych antenach głównych: TVP1, TVP2, w TVP Sport oraz w internecie.
Zimowe Igrzyska Olimpijskie - ile za reklamy?
Oprócz transmisji live, TVP przygotowuje szereg programów dedykowanych. To m.in. "Halo, tu Mediolan" – reportaże, relacje oraz rozmowy z organizatorami i sportowcami, "Olimpijski poranek" – zapowiedzi najważniejszych wydarzeń dnia oraz "Olimpijski wieczór"– podsumowania i relacje z zimowych zmagań olimpijskich.
Biuro reklamy i marketingu TVP proponuje też reklamodawcom szeroką ofertę w internecie. Poza standardową reklamą, emitowaną przy transmisjach na żywo, oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się również inne formy angażujące widzów tj. możliwość ekspozycji marki na planszach reklamowych na YouTube TVP Sport, czy stała strefa na stronie głównej TVP VOD promująca transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich z ekspozycją brandu (format na wyłączność dla jednego reklamodawcy).

Wielowymiarowość naszej oferty - od anten głównych, przez TVP Sport, po digital i formaty dedykowane – tworzy przestrzeń, w której marki mogą komunikować się w środowisku multiscreen w sposób spójny, nowoczesny i efektywny. Z dumą oddajemy reklamodawcom propozycję, która łączy prestiż, zasięg i emocje największej światowej areny sportowej
Blisko milion zł za najdroższy pakiet
Spot przy ceremonii otwarcia transmitowanej w TVP1 6 lutego wyceniono na maks. 80,6 tys. zł (cena netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.), a przy ceremonii zamknięcia, 22 lutego - na maks. 63,9 tys. zł.
9,10, 14 i 16 lutego TVP1 będzie transmitować zawody w skokach narciarskich - tutaj za spot trzeba zapłacić maks. 185 tys. zł. Przy transmisjach 15 lutego, w TVP2 cena jest niższa i wynosi maks. 51,4 tys. zł.
Reklamodawcy mogą wybrać pakiet "Skoki narciarskie + ceremonie (otwarcia i zamknięcia)". Jest on najdroższy w ofercie reklamowej igrzysk olimpijskich i kosztuje 946 tys. zł, obejmuje łącznie 234 billboardy sponsorskie.

Ofertę "Polskie nadzieje medalowe" obejmującą 190 billboardów sponsorskich wyceniono na 616,5 tys. zł.
Dostępne są również pakiety ilościowe: za emisję 40 billboardów sponsorskich trzeba zapłacić 55,5 tys. zł, natomiast 200 billboardów sponsorskich to koszt 241,5 tys. zł.
Biuro reklamy TVP oferuje też sponsoring dedykowanych programów. Pakiet 176 billboardów sponsorskich emitowanych przy: serwisie "Sport" w TVP1, "Halo, tu Mediolan" w TVP1 i TVP Sport, programach "Olimpijski poranek" i "Olimpijski wieczór" w TVP Sport wyceniono na 400 250 zł.

Oferta lokowania tylko dla oficjalnych sponsorów
Tyle samo kosztuje sponsoring klasyfikacji medalowej obejmujący lokowanie logo przy serwisie "Sport" w TVP1 oraz transmisjach live i "Olimpijskim wieczorze" w TVP Sport oraz w internecie (tvpsport.pl, aplikacji TVP Sport, oraz profilach TVP Sport na Facebooku i Instagramie). Za tę kwotę sponsor dostaje 130 lokowań.
Ta oferta polega na ulokowaniu logotypu klienta podczas ekspozycji klasyfikacji medalowej w czasie transmisji lub podczas programu dedykowanego, w zamian za usługę dostarczania danych. Jest dostępna dla sponsorów MKOL i PKOL.
Oficjalni sponsorzy igrzysk mogą również skorzystać z lokowania produktu w studiu. Za 100 lokowań w studiu zimowych igrzysk emitowanym w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz lokowań w aplikacji TVP Sport, TVP VOD i na tvpsport.pl trzeba zapłacić 775 tys. zł.

Reklamodawcy mogą liczyć na 7 proc. rabatu w przypadku oferty online - dotyczy to wydatków na poziomie minimum 20 tys. zł, wyboru 2 rodzajów formatów reklamowych i udziału display w budżecie na poziomie min. 20 proc.
Pierwszeństwo zakupu do 17 grudnia mają oficjalni sponsorzy igrzysk i MKOL. Sprzedaż czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 18 grudnia.
Oficjalnymi sponsorami MKOL są: Airbnb, Alibaba, Allianz, Coca-Cola, Corona Zero, Deloitte, Omega, P&G, Samsung, TCL i Visa.
Podczas letnich igrzysk olimpijskich latem ub.r. transmisje w TVP1 i TVP Sport osiągnęły zasięg 26,4 mln widzów (Nielsen / 4+ / COV), a treści online wygenerowały 14 mln odtworzeń wideo (Gemius Prism, 26.07–11.08.2024). Najchętniej oglądaną transmisją poprzednich Zimowych Igrzysk Olimpijskich były skoki narciarskie - średnia widownia wyniosła 3,2 mln osób (Nielsen / TVP1 / 4+ / AMR, 06.02.2022)











