Udział liderującej TVP1 w okresie od 7 do 13 lipca 2014 roku zwiększył się o 1,47 pkt. proc. do 14,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie się nie zmienił, wynosząc 10,63 proc. Na ostatniej pozycji podium ulokował się TVN. Jego wynik to 9,94 proc., po wzroście o 0,03 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (8,68 proc.; w dół o 1,04 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (3,51 proc.; + 0,48 pkt. proc.), TVN24 (3,38 proc.; + 0,25 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,23 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Polsat News (1,18 proc.; + 0,14 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,04 proc.; + 0,06 pkt. proc.) i TVP Polonia (0,88 proc.; + 0,06 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansowała TVP1. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,26 pkt. proc. do 12,88 proc. udziału. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział jednak zwiększył się o 0,19 pkt. proc. do 11,83 proc. Ostatnia lokata podium należała do TVN - wzrost o 0,56 pkt. proc. do 10,61 proc. udziału. Natomiast na czwartym miejscu uplasowała się Dwójka (w dół o 1,18 pkt. proc. do 8,71 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu - aż 10,06 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP1 finałowy mecz MŚ w Brazylii. W spotkaniu tym reprezentacja Niemiec pokonała Argentynę 1:0. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 07.07.2014 - 13.07.2014 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 07.07.2014 - 13.07.2014 - grupa 16-49











