Nowym liderem rynku telewizyjnego w okresie od 10 do 16 grudnia br. została TVP1. Jej udział wzrósł o 0,75 pkt. proc. do 14,39 proc. - wynika z danych w Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała drugie miejsce.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVN, której udział w rynku wzrósł o 0,17 pkt. proc. do 13,71 proc. Z kolei na ostatnie miejsce podium - z pozycji lidera - spadł Polsat z wynikiem na poziomie 13,31 proc. (po spadku o 1,12 pkt. proc.). Na czwartej pozycji znalazła się TVP2 (11,89 proc., spadek o 0,40 pkt. proc.).
Wysokim wynikiem pochwalić się może TVN7, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,61 pkt. proc. do 3,41 proc. Stacja ta na miejsce piąte awansowała z pozycji siódmej.
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się Polsat, który stracił tutaj 1,04 pkt. proc. do 15,17 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVN, po spadku udziału o 0,23 pkt. proc. do 13,57 proc. Z kolei na ostatnią lokatę podium awansowała TVP1 (11,33 proc.; wzrost o 1,04 pkt. proc.).

Największą popularnością w zeszłym tygodniu (7,35 mln widzów) cieszył się wyemitowany przez TVP2 serial „M jak miłość”. Wysoką widownię zanotowały też pozostałe sztandarowe seriale TVP2: „Na dobre i na złe” (5,58 mln) oraz „Barwy szczęścia” (4,78 mln).
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 10.12 - 16.12.2012 – grupa 4+
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 10.12 - 16.12.2012 – grupa 16-49











