„Twój Styl” 83 proc. więcej z reklam, mocno w dół „Wprost” i „Newsweek” (TOP 10)

W październiku br. cennikowe wydatki na reklamy w magazynach były o 9,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost wpływów o ponad 80 proc. osiągnął „Twój Styl”, za to kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Gala”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach wyniosły w październiku br. 298,67 mln zł, o 26,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9,78 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktycznie te wydatki mogły być niższe niż przed rokiem. O ile bowiem w I połowie br. cennikowe nakłady reklamowe w magazynach zmalały w skali roku zaledwie o 0,15 proc. (zobacz szczegóły), a w III kwartale br. nawet wzrosły o 13,8 proc., o tyle rzeczywista wartość reklamy w czasopismach - według szacunków Starlinka - w trzech kwartałach br. wyniosła zaledwie 371,6 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

W październiku br. zdecydowanie największe cennikowe wpływy z reklam wśród magazynów osiągnął „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły w skali roku aż o 11,85 mln zł (to o 83,1 proc. w górę), osiągając wartość 26,12 mln zł - prawie dwa razy więcej niż wpływy kolejnych w zestawieniu „Newsweeka” i „Wprost”.

Z kolei „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 1,32 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 19,9 proc.). Natomiast przychody ukazującej się od listopada ub.r. „Grazii” (Wydawnictwo Bauer) wyniosły 10,76 mln zł.

Pozostałe tytuły z czołowej dziesiątki zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych. Najwięcej straciły tygodniki opinii: „Wprost” (AWR Wprost) zarobił o 3,5 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 20,7 proc.), a „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,73 mln zł mniej (to 16,9 proc. w dół). Natomiast przychody „Polityki” zmalały w skali roku o 273 tys. zł (to 3,1 proc. w dół).

„Gala” (G+J Polska) cennikowo zarobiła na reklamach 1,02 mln zł mniej niż rok wcześniej (12,1 proc. w dół), a „Party” (Edipresse Polska) - o 427 tys. zł mniej (5,8 proc. w dół). Minimalne spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 353 tys. zł, czyli 3,7 proc., oraz „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 52 tys. zł, czyli 0,6 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu