„Twój Styl” na czele pism luksusowych w 2014 roku. „Uroda Życia” w grudniu na drugim miejscu

W ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Jedyny wzrost odnotował „Cosmopolitan”, a najwięcej stracił „Harper’s Bazaar”. W grudniu drugie miejsce zajął zaś nowy magazyn „Uroda Życia”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Najchętniej kupowanym luksusowym pismem w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w 2014 roku wyniosła 205 927 egz., po spadku względem poprzedniego roku o 4,58 proc.

Drugą lokatę zajął shoppingowy miesiecznik „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 97 602 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zmniejszyła się o 18,93 proc.Trzecia pozycja należała do magazynu „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 2,95 proc. i wyniósł 91 432 egz. - był to jedyny wzrost w zestawieniu.Miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego ub.r. był dwumiesięcznikiem, znalazł się w zestawieniu na miejscu siódmym. Średnia sprzedaż ogółem jego wydań w okresie od marca do grudnia ub.r. wyniosła 77 381 egz.Najwięcej stracił miesięcznik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca 11. na 13. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 29 613 egz., po spadku o 19,86 proc. Magazyn ten zadebiutował na rynku w lutym 2013 roku.

W grudniu 2014 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 2,17 proc. do 214 370 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.Drugie miejsce należało do nowego magazynu „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. (dotyczący numeru drugiego) wyniósł 76 106 egz. Warto dodać, że sprzedaż ogółem jego pierwszego, listopadowego wydania była niższa i wyniosła 72 569 egz. (zobacz te dane).Natomiast trzecią lokatę zajął magazyn „Cosmopolitan” (73 947 egz.; - 19,44 proc.).Z kolei największy spadek odnotował miesięcznik „Hot Moda” (również Marquard Media Polska) - było to 27,76 proc. do 47 619 egz.Magazyn „InStyle” (Grupa Burda) miał łączone wydanie grudniowo-styczniowe - dane o jego sprzedaży opublikujemy za miesiąc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"