Twoja strona internetowa od Google

Strony internetowe lokalnych firm w poszukiwaniu usług i produktów regularnie odwiedza 45%[1] Polaków. W tym kontekście fakt, że aż 34%[2] małych i średnich przedsiębiorstw nie posiada własnej strony internetowej oznacza, że nie wykorzystują one w pełni swojego potencjału. Teraz przedsiębiorcy posiadający wizytówkę w usłudze Google Moja Firma mogą bezpłatnie w trzech prostych krokach stworzyć własną stronę internetową. Zaprojektowanie strony dostosowanej również do urządzeń mobilnych zajmuje tylko 10 minut i odbywa się przy pomocy specjalnego kreatora.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

To, czy firma będzie w stanie przedstawić swoją ofertę nowym klientom, jest kluczowym czynnikiem dla jej dalszego rozwoju. Warto zwrócić uwagę, że aż 55%1 Polaków właśnie w sieci znalazło produkt, który następnie kupiło. Coraz częstsze wykorzystanie przez konsumentów internetu w trakcie procesu zakupowego powoduje, że wirtualnie nieobecne przedsiębiorstwa tracą klientów. Jak wynika z badania Eurostat, aż ⅓ spośród małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających więcej niż 10 osób nie posiada strony internetowej. W przypadku mikroprzedsiębiorstw udział ten jest jeszcze mniejszy. Według właścicieli firm głównymi barierami stojącymi na drodze do utworzenia strony internetowej są: duże koszty oraz skomplikowanie i czasochłonność procesu jej budowania.

Pomoc na start

Teraz przy pomocy usługi Google Moja Firma właściciele firm mogą zaprojektować własną, dostosowaną do urządzeń mobilnych stronę internetową bezpłatnie, prosto i szybko. Przedsiębiorcy mają także możliwość korzystania z bezpłatnej platformy edukacyjnej internetowerewolucje.pl, zawierającej kursy online pomagające wykorzystać potencjał internetu niezależnie od wyjściowego poziomu umiejętności czy celów biznesowych. Google zapewnia także mikro, małym i średnim firmom bezpłatne konsultacje z doradcami Internetowych Rewolucji. W Polsce działa już 30 doradców, którzy gwarantują pomoc w zaprojektowaniu indywidualnego planu działania przedsiębiorstwa w internecie na podstawie analizy jego potrzeb i dotychczasowej obecności w sieci. Doradcy są także dostępni w razie potrzeby konsultacji na etapie wdrażania wypracowanych rozwiązań - takich jak założenie strony internetowej, rozwój obecności w mediach społecznościowych, czy wykorzystanie potencjału reklamy w internecie.     

Bezpłatna strona internetowa

Do utworzenia strony poprzez usługę Google Moja Firma wykorzystywane są dane z wizytówki firmy w Google oraz jeden z przygotowanych wcześniej projektów graficznych. Kiedy witryna jest już gotowa, jej adres wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google - także na smartfonach - dzięki czemu nawet najmniejszy biznes może zostać odnaleziony przez potencjalnych klientów. Przykładowo kiedy konsument znajduje się poza domem i szuka na smartfonie miejsca na obiad, najprawdopodobniej wybierze lokal, który ma swoją stronę internetową, a dzięki wizytówce w Google będzie go można łatwo odnaleźć w wyszukiwarce oraz na Mapach Google.

Zaprojektowana strona będzie poprawnie wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, pozwalając wyróżnić się w internecie dzięki stworzonemu przez przedsiębiorcę opisowi, wybranym zdjęciom czy indywidualnemu adresowi WWW w domenie .business.site, który można dodatkowo umieścić na wizytówce czy pozostałych materiałach reklamowych. Klienci uzyskają przejrzyste wskazówki dojazdu, więc z łatwością dotrą na spotkanie lub odwiedzą sklep stacjonarny, a także będą mogli zadzwonić do firmy poprzez jedno dotknięcie, kiedy przeglądają stronę na swoim smartfonie. Samo zarządzanie stroną jest możliwe z każdego urządzenia i tym samym z każdego miejsca, a zmiana np. danych kontaktowych czy godzin otwarcia w usłudze Google Moja Firma spowoduje także automatyczną aktualizację tych informacji na stronie firmy.

Jak dalej prowadzić działalność w sieci?

Strona stworzona przy pomocy usługi Google Moja Firma jest od razu przygotowana do działań reklamowych w internecie - oznacza to, że po jej założeniu można również rozpocząć kampanię w AdWords Express, zautomatyzowanej i uproszczonej wersji AdWords, która doskonale sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorstw. Pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania (lub dzięki reklamie bezpośrednio nad nimi) po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych znacznie poprawi widoczność firmy w internecie i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Efektywność takiej formy promocji jest dobrze widoczna w przypadku warszawskiej restauracji Spring Roll, której właściciele zdecydowali się na wykorzystanie AdWords Express. Dzięki temu już po roku działalności mogli zaplanować otwarcie kolejnego lokalu.

Warto zwrócić uwagę, że aż 56%1 Polaków korzysta z wyszukiwarki w trakcie podejmowania decyzji o zakupie, a każdego miesiąca na całym świecie Google umożliwia wykonanie setek milionów telefonów do przedsiębiorstw oraz wizyt na ich stronach. Oznacza to, że tworząc darmową stronę internetową z Google małe firmy zyskają szansę na dotarcie do swoich potencjalnych klientów akurat w momencie, w którym Ci potrzebują ich produktu lub usługi.

Przedsiębiorcy mogą również stale dokształcać się w kwestii dalszego prowadzenia działań w sieci za pośrednictwem wspomnianej już platformy Internetowych Rewolucji. Materiały edukacyjne zawierają 23 tematy podzielone na 89 lekcji, dotyczących m.in. obecności i reklamowania się w wyszukiwarce, mierzenia ruchu na stronie czy sprzedaży usług i produktów online. Dzięki wsparciu Google, utworzeniu strony internetowej, kursom online i spotkaniu z doradcą, polski przedsiębiorca zyska możliwość pełniejszego wykorzystania potencjału, jaki daje mu internet.

O tym, jak stworzyć stronę internetową na podstawie wizytówki firmy w Google, można dowiedzieć się pod adresem: google.pl/business/how-it-works/website/

Więcej informacji na temat Internetowych Rewolucji dostępne jest natomiast na stronie: internetowerewolucje.pl

[1] Dane Consumer Barometer dla Polski, 2014 - 2015 r.

[2] Enterprises - computers: devices and communication systems, Eurostat 2016 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"