Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w I kwartale br. wyniosła 24 415 egz., po spadku względem I kwartału 2013 roku o 4,15 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajął „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,49 proc. do poziomu 20 742 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 15 594 egz., po spadku o 4,62 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), który awansował z miejsca 31. na 29. Jego średni wynik zwiększył się o 6,38 proc. i w ostateczności wyniósł 2 517 egz.

Z kolei najwięcej stracił „Głos Wągrowiecki” (Wągrowiecka Oficyna Wydawnicza) - było to 18,56 proc. do poziomu 2 695 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 25. na 28.
W marcu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem marca 2013 r. zmniejszył się o 6,87 proc. do poziomu 23 740 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (20 545 egz.; spadek o 9,91 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański”, który rok wcześniej był czwarty (14 890 egz., w dół o 8,54 proc.).
Największym wzrostem (o 5,14 proc.) pochwalić się mógł „Czas Chojnic” (Magraf). Z kolei najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki” (Media Regionalne) - było to 21,14 proc.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











