13 maja br. kończy się okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej, którą władze miasta przyjęły 3 lata temu, w maju 2022 roku. Dokument reguluje zasady dotyczące lokalizowania reklam, szyldów, elementów małej architektury oraz ogrodzeń, a także ich dopuszczalne wymiary, standardy jakościowe oraz materiały, z których mogą być wykonane.
– Procedowaliśmy tę uchwałę po to, żeby przyjąć pewne regulacje, które wpłyną pozytywnie na miejską przestrzeń. W dużej mierze znikną z przestrzeni naszego miasta szpecące reklamy”. Zmiany te mają również korzystnie wpłynąć na wizerunek lokalnych firm – powiedziała na konferencji prasowej prezydentka Kielc, Agata Wojda.
Uchwała wprowadza podział Kielc na cztery strefy krajobrazowe, dla których obowiązują inne wymagania dotyczące reklam i szyldów. Najsurowsze zasady obowiązują w strefie A, która obejmuje centrum miasta oraz Białogon, gdzie znajdują się najważniejsze zabytki.

Mniej rygorystyczne przepisy dotyczą strefy B (osiedla mieszkaniowe), strefy C (tereny przemysłowo-usługowe ) i strefy D (obszary zielone).
Po 13 maja urząd zacznie wysyłać wezwania do usunięcia niezgodnych z uchwałą reklam, jednak przedsiębiorcy otrzymają czas na dostosowanie się do nowych przepisów.











