UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie

Ruszyła społeczna kampania reklamowa, promująca polsko-ukraińską kandydaturę do organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012.

wm
wm
Udostępnij artykuł:

W ciągu najbliższych tygodni do poparcia tej wspaniałej idei przekonywać będą billboardy, reklamy telewizyjne, prasowe i radiowe w całej Polsce. Entuzjazm wzmocnić mają liczne działania niestandardowe i happeningi.

W kwietniu 2007 r. podczas wielkiego koncertu finałowego pod PKiN w Warszawie dowiemy się, czy polsko-ukraińska kandydatura do organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 okaże się tryumfatorem. W wyścigu o ten zaszczyt oferta polsko-ukraińska zmaga się z kandydaturami Włoch oraz wspólną Węgier i Chorwacji. Wiele opinii w międzynarodowych mediach wskazuje, że propozycja Warszawy i Kijowa jest postrzegana jako faworyt. Walka będzie jednak zacięta i potrwa do ostatniej chwili.

  

Obecnie Sztab Projektu EURO 2012 zaprasza wszystkich, by wyrazili poparcie dla idei organizacji mistrzostw Europy w 2012 r. przez Polskę i Ukrainę.

– W działaniach, które rozpoczynamy 6 października, chodzi o to, by każdy z nas mógł poprzeć ideę organizacji EURO przez Polskę – mówi Piotr Gawron, dyr. generalny Sztabu Projektu EURO 2012. – Społeczne poparcie jest jednym z czterech głównych czynników, które UEFA będzie brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, jakim państwom powierzy prawo organizacji tego piłkarskiego święta – dodaje.

W ramach kampanii zaplanowano wiele działań: reklamy prasowe, telewizyjne i radiowe oraz billboardów, a także projekty z zakresu BTL, event i guerilla marketingu oraz PR. Telewizyjna część kampanii obejmuje emisje trzech wersji spotu w programach: TVP1, TVP2 oraz TVP3. Spoty radiowe pojawią się na antenie RMF FM. Kampania prasowa obejmie dzienniki: Fakt, Gazeta Wyborcza, Metro oraz Dziennik. Zaplanowano również kampanię internetową w portalach: onet.pl, interia.pl oraz o2.pl.

  

Oprócz tego w całej Polsce zawiśnie prawie 600 plakatów na nośnikach Stroer. W ramach działań niestandardowych zaplanowano eventy i happeningi. Już od najbliższego weekendu mieszkańcy 4 miast pretendujących do organizacji rozgrywek EURO 2012 będą mogli wyrazić swoje poparcie odwiedzając specjalnie przygotowane na tę okazję “Bramki poparcia”.

– Wystarczy przejść przez jedną z czterech “Bramek poparcia, na których zamontujemy liczniki. Dzięki nim będziemy wiedzieć, ile osób wyraziło poparcie. Aktualny wynik zawsze widoczny będzie na dużym wyświetlaczu – informuje Joanna Kocięba, Client Service Director w agencji Eskadra. – Kolejnymi elementami kampanii – poza reklamą w prasie, TV, na billboardach – będą m.in. niestandardowe akcje na ulicach polskich miast, na stadionach podczas rozgrywek piłkarskich, a także próba bicia rekordu GUINNESSA – dodaje. Już od poniedziałku w wielu miastach Polski, w nietypowych miejscach (np. przystanki autobusowe) zawiśnie ponad milion zielonych karteczek POST-IT, na których umieszczono hasła wzywające do poparcia idei organizacji Euro 2012 w Polsce oraz adres strony http://www.e2012.org/. Każdy, kto znajdzie taką kartkę, będzie mógł zabrać ją ze sobą do domu. By wyrazić poparcie w Internecie, należy wejść na stronę i kliknąć w umieszczony na niej specjalny LICZNIK POPARCIA.

14.10.2006, podczas wybranych meczów piłki nożnej, odbędzie się kolejny happening. Animatorzy na stadionach tworzyć będą falę poparcia wraz z kibicami miejscowych drużyn. Poza tym na „fali” popłynie ogromna piłka (baner) – logo Komitetu organizacyjnego EURO 2012.

- Jeśli wygramy, Polska stanie przed największą szansą w swojej historii. Efektem zwycięstwa, poza dumą i radością z organizacji mistrzostw, będą miliardy euro zainwestowane w infrastrukturę publiczną: autostrady, drogi, parkingi, lotniska, linie kolejowe, hotele, remonty centrów miast oraz sportową: cztery ogromne i nowoczesne, w pełni funkcjonalne stadiony – wylicza Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Sztabu Projektu EURO 2012. – Zyski można mnożyć w nieskończoność. Dzięki UEFA EURO 2012 Polska wspólnie z Ukrainą ma szanse wykonać cywilizacyjny skok. Jednym z rezultatów powinny też być rewolucyjne zmiany jakościowe w polskim sporcie – dodaje.

Działania ATL przygotowała agencja Scholtz & Friends. BTL i eventy realizuje Grupa Eskadra. Za działania public relations odpowiedzialna jest agencja Alert Media Communications.

wm
Autor artykułu:
wm
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"