Układ pasmowy w TVP Kultura

TVP Kultura odchodzi od formuły dni tematycznych na rzecz układu pasmowego. To najistotniejsza zmiana odkąd stacja zaczęła nadawać w kwietniu ur.

Łukasz Kłowski - Rzeczpospolita
Łukasz Kłowski - Rzeczpospolita
Udostępnij artykuł:

„Stawiamy na różnorodność i dlatego odchodzimy od dni podporządkowanych poszczególnym tematom. Pragniemy zaoferować naszym widzom atrakcyjny program, urozmaicony gatunkowo i tematycznie. Tak pomyślana ramówka musi być oczywiście uporządkowana i przejrzysta. Stąd nacisk na układ pasmowy. Widz musi mieć pewność, co i o jakiej godzinie może obejrzeć. Musi wiedzieć, że 19.00 to czas na dokument, o 20.00 startuje Studio Kultura, a o 21.00 rozpoczyna się premierowy film, spektakl, widowisko operowe lub koncert” – mówi wortalowi „Wirtualnemedia.pl” Natalia Ligarzewska, p.o. PR stacji TVP Kultura.

Stopniowo pojawiać się mają nowe cykle filmowe, teatralne, muzyczne i dokumentalne, nowi prowadzący i autorskie programy. Planowane jest uruchomienie pasma magazynów tematycznych o godz. 22.30.

Już we wrześniu startuje wieczorne pasmo filmów dokumentalnych i premierowy cykl „Panorama kina”, prezentujący najlepsze, najgłośniejsze filmy z całego świata, obficie nagradzane na międzynarodowych festiwalach. Trwają intensywne prace nad nową formułą sobotniego bloku „Korzenie kultury”, a także nad „Studiem Kultura”, czyli wieczornym paśmie publicystycznym. Radykalnie zmieni się jego charakter, pojawią się też nowi prowadzący. Zaproszono do współpracy wyraziste osobowości, doświadczonych dziennikarzy i publicystów w różnym wieku, o różnych poglądach i temperamentach. Premiera już 4 września.

Trwają również zaawansowane prace nad nową formułą publicystyki.

„Studio Kultura” będzie nowoczesnym, realizowanym „na żywo” programem szybkiego reagowania na takie wydarzenia, jak np. sprawa Grassa czy głośny artykuł o Zbigniewie Herbercie opublikowany niedawno we „Wprost”. „Każde takie wydarzenie prowokuje do postawienia istotnych współczesnych pytań kulturowych oraz społecznych, i my zamierzamy je stawiać. Na przykład przy okazji premiery filmu „Lot 94” zapytamy, czy artysta ma prawo poruszać takie tematy jak WTC oraz czy media są wiarygodne w przekazywaniu relacji z dramatycznych wydarzeń i na ile epatowanie dramatem jest uzasadnione. Chcemy wywoływać dyskusje, konfrontować osoby o różnych poglądach i przekonaniach” – dodaje Natalia Ligarzewska.

W ramach „Studia Kultura” widzowie znajda ponadto fleszowy skrót najważniejszych informacji kulturalnych dnia, przegląd prasy, omówienia premier teatralnych, filmowych, książkowych i muzycznych, felietony oraz reportaże.

Przypomnijmy, że na antenie stacji już niedługo mają się pojawić reklamy. Reklamodawcy mają się przede wszystkim pojawiać jako sponsorzy oraz mecenasi programów i pasm.

- W projekcie TVP Kultura od początku zakładano pojawienie się reklam. Nie było ich nie dlatego, że to kanał misyjny, tę teorię dobudowano potem, ale dlatego, że nie miał widowni - tłumaczy "Rz" wiceprezes TVP Anna Milewska. Na wniosek Milewskiej biuro reklamy TVP opracowało już ofertę dla reklamodawców. Reklamy mają się pojawić wraz ze zmianami w ramówce, najprawdopodobniej w październiku. - Chodzi nam o to, by w finansowanie Kultury zaangażować firmy i biznesmenów, ale jednocześnie nie zdegradować tego kanału reklamami papierowych ręczników - mówi Milewska. Według niej pojawienie się reklam w Kulturze nie powinno zostać źle odebrane przez widzów i środowiska twórcze.

Dyrektor marketingu biura reklamy TVP Kazimierz Piekarz zaznacza, że reklamy w Kulturze będą wprowadzane ostrożnie i zostaną dostosowane do charakteru kanału. Reklamodawcy mają się przede wszystkim pojawiać jako sponsorzy i mecenasi programów i pasm (być może będzie też można kupić tytuł mecenasa całej TVP Kultura). Tradycyjne bloki reklamowe będą ograniczone do dwóch minut, co oznacza, że zmieszczą się w nich tylko cztery standardowe spoty.

- Trudno sobie wyobrazić, by były to reklamy płynu do mycia naczyń. Klienci, podobnie jak my, mają świadomość charakteru tego kanału i jego widzów - podkreśla dla "Rz" Piekarz.

Widownia TVP Kultura, choć zwiększyła się w ostatnich miesiącach, wciąż jest bardzo mała: w ciągu dnia jest to prawie 600 tys. osób, ale w jednej minucie ogląda ją średnio tylko 4 tys. widzów (dane AGB Niel-sen Media Research).

Łukasz Kłowski - Rzeczpospolita
Autor artykułu:
Łukasz Kłowski - Rzeczpospolita
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online