Z końcem roku nadawanie w Polsce kończą kanały: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, MTV Live HD, Club MTV, NickMusic, CBS Reality i Film Cafe. TeenNick oraz Polsat Comedy Central Extra zostaną zlikwidowane pod koniec 2026 roku. Wszystkie są związane z Paramount Skydance.
Z wykazów dostępnych na stronie Vectry wynika, że jeszcze w lutym 2025 roku (w zależności od posiadanego pakietu) gwarantowane były MTV Live HD i NickMusic.
Vectra zapowiada nowości w ofercie
W przypadku usunięcia kanałów gwarantowanych klient ma prawo do bezkarnego rozwiązania umowy przed okresem zobowiązania. Takiej możliwości nie ma w odniesieniu do stacji niegwarantowanych. Zgodnie z prawnym obowiązkiem, Vectra od kilku tygodni powiadamia o zmianach kolejne grupy abonentów.

– W związku z niezależną od nas decyzją nadawcy Paramount Global o zbliżającym się zakończeniu emisji kanałów Nick Music oraz MTV Live HD na rynku polskim, musimy przeprowadzić zmiany w ofercie programowej Vectry. Przygotowując się na wyłączenie kanałów przez nadawcę z końcem roku, zdecydowaliśmy o przesunięciu ich na listę kanałów niegwarantowanych. Wybrani klienci, posiadający te kanały jako gwarantowane, zostaną poinformowani o zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem – poinformowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.
Sieć kablowa zapowiedziała wprowadzenie 4 nowości i nie wykluczyła kolejnych.– Pragniemy podkreślić, że w ofercie posiadamy ponad 20 alternatywnych kanałów muzycznych i rozrywkowych, w tym popularny kanał MTV Polska, a od 5 listopada rozszerzamy listę kanałów o 4 nowe programy: AMC, Mixtape, Polsat Viasat Explore, CI Polsat. Nie wykluczamy także dalszych wzmocnień naszej oferty programowej – dodała Vectra.

Co możemy przeczytać w piśmie do abonentów?
Dotarliśmy do treści pisma, który otrzymał jeden z abonentów operatora. – Dziękujemy za korzystanie z naszych usług i cieszymy się, że są Państwo w gronie naszych klientów. Pragniemy poinformować, że z dniem 25 listopada 2025 roku nastąpią zmiany w warunkach umowy z Vectrą w zakresie usługi telewizji. Szczegółowe informacje na temat zmiany wprowadzanej w wykazie kanałów przedstawiamy Państwu poniżej w treści listu. Liczymy, że zmiana spotka się z Państwa zrozumieniem, a dalsze korzystanie z naszych usług będzie satysfakcjonujące – pisze Vectra.
Dalej firma wyjaśnia przyczynę zmian. – Zgodnie z informacją uzyskaną od nadawcy programu NickMusic (dalej jako: "program"), wprowadzamy poniższą zmianę wynikającą z niezależnej od nas i pozostającej poza naszym wpływem decyzji nadawcy programu o zaprzestaniu jego nadawania i rozpowszechniania na terytorium Polski, co wedle informacji otrzymanej od tego nadawcy ma nastąpić z dniem 31 grudnia 2025 roku – informuje sieć kablowa.

Vectra wspomina o zmianach warunków umowy. – W związku z powyższym, działając na podstawie pkt. 28.2. Ogólnych Warunków Umowy informujemy, że z dniem 25 listopada 2025 roku w ofercie naszych usług w zakresie pakietów programowych telewizji kablowej (świadczonej w sposób cyfrowy) nastąpi zmiana polegająca na wycofaniu z oferty kanałów gwarantowanych w ramach Państwa pakietu i zaprzestaniu dostarczania jako gwarantowanego wyżej wskazanego programu. Zmiana oznacza, że program nadal będzie dostępny dla Państwa jako niegwarantowany, do czasu jego wycofania z naszej oferty – dodaje Vectra.
Operator tłumaczy czym jest kanał niegwarantowany. – Zgodnie z ogólnymi Warunkami Umowy, w związku z pkt. 4.4 Regulaminu Szczegółowego Świadczenia Usługi Telewizji przez Vectra S.A. możliwe będzie po wejściu ww. zmiany w życie ewentualne wycofanie programu jako już niegwarantowanego z naszej oferty w dowolnym momencie, a takie wycofanie programu niegwarantowanego z oferty nie będzie wymagać Państwa dodatkowej akceptacji. Zobowiązani będziemy wówczas zgodnie z pkt. 4.5. ww. Regulaminu do poinformowania Państwa o takich zmianach na stronie www oraz na kanale informacyjnym najpóźniej do dnia ich wprowadzenia. Pozostałe warunki umowy, w tym w zakresie ceny i okresu trwania umowy nie zmienią się – wyjaśnia Vectra.

Dalej operator informuje, że abonenci mają dwie możliwości. – Jeśli przyjmują Państwo warunki umowy, to nie trzeba podejmować żadnych działań. Nowe warunki wejdą w życie z dniem 25 listopada 2025 roku. Jeśli nie akceptują Państwo nowych warunków umowy (tj. przesunięć w zakresie charakteru programów), przysługuje Państwu prawo do złożenia wypowiedzenia według zasad wskazanych poniżej – zauważa Vectra.
Sieć kablowa informuje jak rozwiązać umowę. – Wypowiedzenie z powołaniem się na przyczynę "brak akceptacji zmian programowych" należy złożyć do dnia wejścia w życie zmian tj. 24 listopada 2025 roku. Oświadczenie woli przekazane w opisany sposób skutkować będzie zwolnieniem Państwa ze zwrotu odszkodowania za wypowiedzenie umowy w okresie zobowiązania przed jego upływem – tłumaczy Vectra. Warto pamiętać, że w przypadku każdego abonenta ten termin może być inny. Powinien widnieć w piśmie.

Vectra przypomina, że wypowiedzenie można składać listownie (Vectra S.A., 81-525 Gdynia, ul. Aleja Zwycięstwa 253), telefonicznie (58 670 52 51), mailowo (wypowiedzenia@vectra.pl), w salonach firmy. Niezłożenie wypowiedzenia do dnia wskazanego w korespondencji skutkuje tym, że umowa będzie kontynuowana na zmienionych warunkach.
Vectra w razie pytań zachęca do kontaktu z infolinią, która jest czynna od 8:00 do 20:00 w dni powszednie i od 10:00 do 18:00 w soboty (244 244 244). – Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z powyższą, niezależną od nas zmianą – dodaje operator.










