W 2015 roku linie Emirates wydały na wina ponad 140 mln dolarów

Dubaj, ZEA – 4 kwietnia 2016 r. – Linie Emirates w dalszym ciągu nie szczędzą środków na wina. W 2015 roku przewoźnik kupił rekordową liczbę ponad 13 mln butelek wina o łącznej wartości 140 mln dolarów, czyli ponad dwukrotnie większej niż w roku poprzednim. Wina przeznaczone są dla klientów podróżujących we wszystkich trzech klasach, a większość z nich zostanie podana dopiero za siedem-dziesięć lat.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wzrost inwestycji związany jest z rozwojem siatki połączeń przewoźnika i stanowi wyraz starań linii, aby zapewnić klientom możliwie najlepszy produkt. W 2015 roku klienci Emirates we wszystkich klasach wypili 11,4 mln butelek wina, z czego 10 mln butelek w samej tylko klasie ekonomicznej. To o 27% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim, w którym we wszystkich klasach spożyto łącznie 9 mln butelek wina.

W każdym aspekcie naszej działalności celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klientom, a zorganizowany przez nas program winiarski stanowi odzwierciedlenie tych dążeń. Na przestrzeni lat udało nam się stworzyć program, który spotkał się z zainteresowaniem najlepszych winnic świata, i jesteśmy dumni, że nasze karty win nie ustępują ofercie czołowych restauracji w najwspanialszych miastach na świecie – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates. – Wielu naszych klientów jest zaskoczonych i zachwyconych różnorodnością i jakością win oferowanych na pokładzie przez linie Emirates i zastanawia się, jak udaje się nam pozyskać tak rzadkie i wyborowe roczniki. Nasza recepta to długofalowe planowanie i inwestycje – dodał Clark.

Najważniejszym elementem strategii pozyskiwania win przez Emirates jest unikatowe podejście do inwestycji w doskonałe wina na rynku pierwotnym (en primeur), na wiele lat przed ich pojawieniem się na rynku, a następnie odczekanie, aż roczniki te dojrzeją i osiągną swój pełny potencjał przed podaniem na pokładzie. Podczas gdy większość przewoźników nabywa wino przez pośredników lub w procedurze przetargowej, linie Emirates zatrudniają własnych koneserów, którzy utrzymują bezpośrednie relacje z najbardziej prestiżowymi winnicami na świecie, starannie dobierając i pozyskując dla swoich klientów najlepsze i najrzadsze wina.

Od 2006 roku nakłady Emirates na wino wyniosły 690 milionów dolarów. Niektóre z tych roczników będą gotowe do spożycia dopiero w 2025 roku. W największej wśród przewoźników piwnicy Emirates znajduje się już 2,2 miliona butelek wina.

Emirates i Bordeaux

Ze wszystkich win zakupionych w 2015 roku dla klasy pierwszej i klasy biznes niemal połowa – 1,8 miliona butelek – pochodzi z regionu Bordeaux. Wina z Bordeaux zawsze stanowiły trzon oferty win Emirates – właśnie stamtąd pochodzi 60% czerwonych win w klasie pierwszej i klasie biznes.

Wina z Bordeaux są podstawą naszej oferty, ponieważ świetnie komponują się z bogatym menu pokładowym – od białego i czerwonego mięsa po dania wegetariańskie. Wybieramy je nie tylko ze względu na ich smak, ale także dlatego, że zachowują swoje właściwości w kabinie samolotu – powiedział Tim Clark.

Ponadto przewoźnik rozszerzył ofertę win z Bordeaux, skupiając się na białych winach z tego regionu. W tym roku linie Emirates po raz pierwszy kupiły takie wina jak Pavillon Blanc du Château Margaux, białą odmianę Château Margaux, a także roczniki La Clarté de Haut-Brion, wina rzadkiego i ekskluzywnego z uwagi na ograniczoną skalę produkcji. Przewoźnik doda do karty także inne białe wina z Bordeaux, m.in. Château Smith Haut Lafitte i Château Malartic-Lagravière.

Emirates rozszerza ofertę win

W zeszłym roku linie Emirates dodały 10 rodzajów win do swojej codziennej oferty i obecnie serwują we wszystkich klasach średnio 70 różnych rodzajów szampana, wina i porto dziennie w ramach międzynarodowej siatki połączeń obejmującej ponad 150 kierunków.

Bardzo niewielu producentów jest w stanie dostarczyć nam potrzebną ilość wina takiej jakości, jakiej oczekujemy. Dlatego bardzo wcześnie postanowiliśmy postawić na jakość, kupując w razie konieczności mniejsze partie bezpośrednio od winnic i producentów win. Serwowanie 70 różnych marek każdego dnia w obrębie siatki połączeń tej wielkości stanowi ogromne wyzwanie logistyczne, ale jednocześnie oznacza to, że nasi pasażerowie, a szczególnie członkowie programów lojalnościowych, mogą zawsze spodziewać się degustacji czegoś nowego i interesującego. Pozytywne opinie, które otrzymujemy, świadczą o sukcesie naszego programu - powiedział Tim Clark.

Linie Emirates wielką wagę przywiązują także do win z Burgundii, kupując je bezpośrednio od najlepszych winnic grand cru, takich jak Chevalier-Montrachet, Charmes-Chambertin czy Échezeaux.

Wieloletnia współpraca z producentami win zapewniła przewoźnikowi dostęp do najrzadszych i najbardziej ekskluzywnych win. Tylko z regionu Corton-Charlemagne Grand Cru, gdzie produkowane są jedne z najlepszych białych win Burgundii, Emirates pozyskał w 2015 roku 2 tysiące skrzyń, czyli 10% całkowitej produkcji regionu.

Niedawno piwnica Emirates wzbogaciła się także o znakomite wina włoskie, takie jak Solaia i Ornellaia, podawane w klasie pierwszej, czy Tignanello – niezwykle popularne wino Super Tuscan, które w najbliższych latach znajdzie się w ofercie win dla klasy biznes.

Linie Emirates kupują wina z głównych regionów winiarskich na świecie, w tym z Australii, Nowej Zelandii, Argentyny i RPA, serwując je w ramach regionalnych kart win.

Wina Emirates na ekranie

Proces starannej selekcji i strategia zaopatrzenia w wina przez Emirates zostały przedstawione w nowym krótkim filmie wyświetlanym w wielokrotnie nagradzanym systemie rozrywki pokładowej ice Digital Widescreen, pokazującym relacje przewoźnika z najlepszymi winnicami świata. Film można obejrzeć w systemie ice i w Internecie pod adresem: https://youtu.be/rqCzCKNb6y4

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online