Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 106 191 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 3,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,99 proc. i wyniósł 64 644 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 26,38 proc. do poziomu 7 883 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 28 211 egz., po spadku o 8,81 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 577 egz., po spadku o 22,58 proc.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 20 684 egz., po spadku o 29,74 proc. - największym w rankingu.
W marcu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 0,12 proc. do 116 970 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 71 820 egz., po wzroście o 14,45 proc. – jednym w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 27 263 sprzedanych egz., po spadku o 19,15 proc. Drugie miejsce należało do miesięcznika „Newsweek Historia” (22 672 egz.), a trzecie - do magazynu „Focus Historia” (18 805 egz.; w dół o 26,13 proc. - największy spadek w rankingu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











