W sieci najczęściej… czyli aktywność internautów

Jeżeli czas to pieniądz, to ten spędzony w sieci ma naprawdę szczególną wartość. Odnosi się to zarówno do samych internautów, jak i do marketerów świadomych znaczenia internetu w świecie współczesnej reklamy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według wyników ostatnich badań przeprowadzonych przez IAB Polska, najpopularniejszą aktywnością w sieci jest „wyszukiwanie”. Aż 73 % badanych wymieniło tą aktywność wśród najczęstszych czynności, jakimi zajmują się w internecie. Oczywiście słowo to, nawet w kontekście samego internetu, wiąże się z rozmaitymi kanałami i ścieżkami działania,  jednakże dla osób planujących i realizujących strategię promocji marki w sieci musi mieć znaczenie fundamentalne. W wyszukiwarkach nie wystarczy bowiem tylko być, obecność ta musi być monitorowana i kontrolowana. W przeciwnym razie skutki wizerunkowe dla marki czy produktu mogą, a właściwe prawie na pewno będą opłakane. Co istotne, należy tu także pamiętać, że właściwie każdy produkt czy usługa istnieje w sieci i to niezależnie od tego czy obecność ta ma wymiar oficjalny i zaplanowany, czy jest tylko wynikiem działania internautów – klientów, którzy swoimi doświadczeniami zakupowymi bardzo lubią dzielić się właśnie w taki sposób.

Ponad 71 % badanych wśród najpopularniejszych aktywności w sieci wymieniło odbieranie/ pisanie e- maili, niewiele poniżej 60 % oglądanie treści wideo online, a 56 % czytanie artykułów na portalach. Zdecydowanie ponad połowa biorących udział w badaniu wskazała również na korzystanie z serwisów społecznościowych. Wszystkie te czynności w sposób bezpośredni znajdują odzwierciedlenie w narzędziach i możliwościach dostarczanych przez szeroko pojętą reklamę w internecie.

Powiększa się rzesza internautów, powiększa się też zatem liczba osób w ramach grup docelowych dla poszczególnych marek i produktów, do których najskuteczniejszym kanałem dotarcia jest właśnie sieć. Rodzaje aktywności internautów wytyczają ścieżki reklamy online, stają się one szansą na naprawdę skuteczne dotarcie do właściwych osób  – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: Raport z badania „TV+WWW = razem lepiej” przeprowadzonego przez IAB Polska. Badanie zrealizowano na próbie N=4742 internautów w wieku 15+, w dniach 6-31 maja 2014. Raport dostępny na stronie: iab.org.pl.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"