Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl wynika, że trzyczęściowy koncert obejrzało wminioną sobotę 3,73 mln widzów, zapewniając TVP 1 24,84 proc.udziału w grupie 4+ - i 23,52 proc. w grupie 16-49. Rok temueurowizyjne preselekcje przyciągnęły mniejszą widownię, bo oglądałoje 3,27 mln osób (udział w 4+ wyniósł 22,92 proc), ale dwa latatemu koncert ten cieszył się minimalnie większą oglądalnością (3,79mln widzów, 23,96 proc. udziału w 4+).
W czasie "Piosenki dla Europy" TVP 1 była liderem rynkutelewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który emitował wtedyfilmy fabularne, oglądane przez 2,9 mln widzów. Na dalsze pozycjetrafiły: TVP 2 (programy kabaretowe, filmy; 2,36 mln) i TVN("Niania", filmy; 1,92 mln).
Dane telemetryczne pokazują, że wśród widzów show dominowałykobiety, osoby w średnim wieku i starsze, mieszkańcy wsi orazludzie z wykształceniem podstawowym i średnim,

W koncercie wzięło udział dziesięciu wykonawców. Głosami widzówi jurorów wygrała Lidia Kopania z piosenką "I don't wanna leave" ito właśnie ta artystka reprezentować będzie Polskę w KonkursiePiosenki Eurowizji 2009, który odbędzie się w maju br. wMoskwie.
Oglądalność "Piosenki dla Europy 2009" i porównanie zlatami poprzednimi
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisjitegorocznych preselekcji
Profil widowni "Piosenki dla Europy2009"











