Walka z piractwem w telewizji

Kampania edukacyjno-informacyjna na temat szkodliwości piractwa telewizyjnego

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych Sygnał zrzeszające CANAL+/CYFRĘ+, HBO i UPC Telewizję Kablową, rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną na temat szkodliwości piractwa telewizyjnego. Hasłem przewodnim kampanii jest "Kradzież sygnału TV to przestępstwo - legalna telewizja nie boli". Jest to pierwsza w Polsce kampania edukacyjna na temat piractwa telewizyjnego.

W Polsce, tak jak w innych krajach regionu Europy Środkowowschodniej, wciąż istnieje niska świadomość szkodliwości piractwa telewizyjnego. Celem wspólnej kampanii CANAL+/CYFRY+, HBO oraz UPC Telewizji Kablowej jest uzmysłowienie społeczeństwu, że piractwo telewizyjne jest kradzieżą - przestępstwem karanym przez prawo.

Rozpoczynając kampanię edukacyjno-informacyjną CANAL+/CYFRA+, HBO i UPC Telewizja Kablowa przystępują do drugiego etapu działań na rzecz walki z piractwem. W latach 2001-2002 Stowarzyszenie zorganizowało szereg seminariów i szkoleń dla policji we wszystkich regionach kraju. Ich celem było zapoznanie przedstawicieli wydziałów policji do walki z przestępczością gospodarczą z technicznymi i prawnymi aspektami piractwa telewizyjnego. Dzięki szkoleniom wzrosła wykrywalność tego typu przestępstw oraz liczba wyroków skazujących. Jedną z metod walki z piractwem są regularne kontrole m.in. nielegalnych podłączeń w sieciach kablowych oraz potencjalnych miejsc handlu nielegalnym sprzętem służącym do odkodowania programów .

Na kampanię edukacyjno-informacyjną, która rozpocznie się w październiku 2003 roku, złożą się kompleksowe działania edukacyjne skierowane do szerokiego grona odbiorców. Akcja obejmie między innymi szkolenia dla pracowników firm - członków założycieli Stowarzyszenia dotyczące piractwa telewizyjnego i sposobów walki z tym zjawiskiem. Podjęte zostaną również działania skierowane do grup opiniotwórczych w postaci dystrybucji listów i broszur informacyjnych. Obecni i potencjalni abonenci telewizji zostaną uświadomieni o istnieniu problemu za pośrednictwem plakatów i ulotek w punktach sprzedaży i budynkach mieszkalnych. Umieszczone zostaną również ogłoszenia prasowe oraz nalepki na skrzynkach z instalacjami sieci kablowej we wszystkich regionach Polski. Materiały informacyjne będą także dostępne na planszowych kanałach informacyjnych i stronach www CANAL+/CYFRA+, HBO i UPC Telewizji Kablowej.

Stowarzyszenie liczy również na silne wsparcie mediów.

Kreację do kampanii przygotowała agencja Corporate Profiles DDB.

Piractwo telewizyjne rok rocznie przynosi ogromne szkody i straty finansowe autorom, nadawcom i dystrybutorom programów telewizyjnych. Kradzież sygnału telewizyjnego oraz dewastacja sprzętu powodują przerwy w transmisjach, zaniki sygnału i pogorszenie jego jakości. Z powodu piractwa dystrybutorzy programów telewizyjnych - telewizje kablowe i platformy cyfrowe - są zmuszone do ciągłych inwestycji w zabezpieczenia i sprzęt. Środki finansowe przeznaczone na walkę z piractwem i naprawy sieci, czy ulepszanie systemów kodujących mogłyby być inwestowane w modernizację sieci, nowe programy czy usługi.

W Polsce wciąż istnieje przyzwolenie społeczne na kradzież sygnału telewizyjnego, jesteśmy zaliczani do krajów gdzie wszelkiego typu kradzież własności intelektualnej występuje na szeroką skalę, czy to w postaci piractwa telewizyjnego, fonograficznego, czy komputerowego. Rozpoczynając kampanię członkowie Stowarzyszenia Sygnał mają nadzieję, że przyczynią się do stopniowej zmiany świadomości społecznej i zmniejszenia przyzwolenia społecznego na ten godny potępienia proceder.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"