“Wiadomości” w górę, tracą “Fakty”

W październiku br. wzrost oglądalności wśród programów informacyjnych zanotowały jedynie “Wiadomości” oraz “Panorama”, która zmieniła godzinę emisji i najbardziej poprawiła swój wynik w rankingu. Najbardziej w dół poszła z widownia “Teleexpressu”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderem oglądalności wśród dzienników pozostają “Wiadomości” TVP 1, które w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,58 mln osób, czyli o 1,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. – pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Zajmujące – tak jak rok temu – drugie miejsce “Fakty” TVN miały w październiku br. średnią oglądalność na poziomie 4,54 mln widzów, czyli mniejszą o 1,67 proc. niż rok temu. Pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły jednak “Wiadomości” stosunkiem 33,29 proc. do 31,06 proc.  - dziennik TVP 1 zanotował wzrost udziału o 0,09 pkt. proc., a serwis TVN-u – o 0,10 pkt. proc.

Na trzeciej lokacie w rankingu znalazł się nadawany w Jedynce “Teleexpress”, który gromadził w zeszłym miesiącu średnio 3,71 mln widzów, czyli o 4,27 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kolejne miejsce w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 2,71 mln osób. Serwis ten zanotował spadek widowni o 8,36 proc.

Piąta była „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,69 mln widzów i była aż o 33,05 proc. wyższa niż w październiku 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45. To największy wzrost w rankingu. 

 W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem oglądalności także były “Wiadomości”, a na drugim miejscy znalazły się “Fakty”. W tej grupie wzrosty widowni – tak jak w 4+ - zanotowały tylko “Wiadomości” i “Panorama”.

Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem były „Fakty”, które straciły jednak widzów, na drugim miejscu znalazły się “Wiadomości”, notujące wzrost oglądalności. Największy spadek w tej grupie odnotował “Teleexpress”, zaś wzrost - “Panorama”. 

Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał emitowany w Polsat News “Gość Wydarzeń”, którego średnia oglądalność w zeszłym miesiącu wzrosła o 59,6 proc. do 110 tys. widzów, a udział wyniósł 0,78 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w październiku br. 600 tys. osób, czyli o 28,9 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 4,09 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu