Strony Google w listopadzie ub.r. odwiedziło 23,18 mln realnych użytkowników, czyli 94,1 proc. wszystkich polskich internautów. Było ich 125 tys. mniej niż miesiąc wcześniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Facebook stracił w skali miesiąca 144,7 tys. polskich użytkowników (w listopadzie miał ich 19,4 mln), a YouTube po wzroście o 49,8 tys. miał ich 18,61 mln.
Dwaj najwięksi polscy wydawcy osiągnęli wzrosty zasięgów. Grupa Wirtualna Polska zyskała z miesiąca na miesiąc 87,6 tys. użytkowników i w listopadzie miała ich 18,105 mln, a Grupa Onet-RASP zyskała 148,1 tys. i miała 18,097 mln. W efekcie różnica między nimi zmalała do zaledwie 8,2 tys. użytkowników. W wynikach Grupy WP od października są uwzględniane dane przejętego przez wydawcę na początku tamtego miesiąca serwisu Allani.pl, a nie ma jeszcze statystyk kupionych pod koniec grudnia stron Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-listopadzie-2015-roku ##
Grupa Allegro, która pod koniec października sprzedała komunikator GG funduszowi Xevin Investments, zanotowała o 729,2 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.
Porównywanie zmian liczby odwiedzających rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od maja 2015 r. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, w efekcie czego większość stron z miesiąca na miesiąc zyskała po kilkanaście proc. użytkowników.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pierwsze-wyniki-nowego-badania-polskiego-internetu-planet-pbi-gfk-dopiero-w-lutym ##

Wśród polskich stron objętych audytem site-centric zdecydowanym liderem są Grupa Wirtualna Polska i Grupa Allegro-GG, natomiast Grupa Allegro mimo straty GG nadal ma dużą przewagę (ok. miliona użytkowników) nad Grupą Interia.pl. Natomiast sama Grupa GG, która oprócz tego komunikatora obejmuje strony GG.pl i GaduGadu.pl, zanotowała w listopadzie 3,78 mln odwiedzających.
Cda.pl zyskało w skali miesiąca 622,3 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 603,3 tys., a Grupa Edipresse.pl - 558,3 tys.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/76-proc-polakow-korzysta-z-internetu-onet-i-wirtualna-polska-popularniejsze-od-facebooka-i-google-ale-rzadziej-odwiedzane ##

Adres Google.pl odwiedziło o 59,1 tys. polskich internautów mniej niż w październiku, a Google.com - o 258,8 tys.
Spore wzrosty osiągnęły natomiast najpopularniejsze polskie portale: Onet.pl - 177,8 tys. użytkowników, Allegro.pl - 369,7 tys., a WP.pl - 178,1 tys. Jeszcze więcej zyskały Gazeta.pl (436,8 tys.), Ceneo.pl (593,9 tys.) i Cda.pl (622,3 tys.).
o2.pl odwiedziło aż o 1,09 mln internautów więcej niż w październiku. Portal z początkiem października ruszył w nowej wersji, co wspierała szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Serce internetu”.

Strony Grupy Wirtualna Polska miały o 30,67 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej (0,8 proc. w górę), Grupy Onet-RASP - o 171,11 mln więcej (wzrost o 5,1 proc.), a Grupy Interia.pl - o 31,05 mln więcej (2,4 proc. w górę).
Grupa GG zanotowała 1,074 mld odsłon krajowych, do czego w największym stopniu przyczyniła się mobilna wersja komunikatora GG (mająca miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon), a w mniejszym - wersja desktopowa GG (ok. 200 mln odsłon). Natomiast Grupa Allegro, już bez GG, straciła w skali miesiąca 550,07 mln odsłon (to spadek o 13,5 proc.).
W ujęciu procentowym największe wzrosty osiągnęły Grupa Ceneo.pl (19,5 proc.), Cda.pl (16,3 proc.) i Grupa Edipresse.pl (15,6 proc), a największe spadki - Grupa Cyfrowy Polsat (15,8 proc.) i Grupa Allegro (13,5 proc.).

Skype zanotował 9,8 mln programów uruchomionych na komputerach (o 270,7 tys. mniej niż w październiku), Windows Media Player - 9,27 mln (o 34,5 tys. mniej), a GG - 3 mln (307,6 tys. mniej). Natomiast liczba uruchomionych programów Ipli wzrosła w skali miesiąca o 141,7 tys., do 1,99 mln.

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska z treści audio i wideo skorzystało 6,36 mln internautów, o 152,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Na stronach Telewizji Polskiej liczba takich użytkowników wzrosła o 736,8 tys., a na stronach Grupy Gazeta.pl - o 14,8 tys.
W przypadku Grupy Wirtualna Polska przeciętny użytkownik korzystał z treści audio i wideo przez niecałe dwie godziny, na stronach TVP - przez godzinę i 11 minut, a na stronach Grupy Gazeta.pl - przez 52 minuty.
Liczebność próby: N=7880. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











