Wirtualna Polska wydała 8,3 mln zł na debiut giełdowy

Zarząd Wirtualna Polska Holding poinformował, że koszty związane z majowym debiutem spółki na giełdzie wyniosły 8,31 mln zł, z czego najwięcej wydano na sporządzenie prospektu emisyjnego oraz przygotowanie i przeprowadzenie oferty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska wydała 8,3 mln zł na debiut giełdowy

Wirtualna Polska Holding na przygotowanie i przeprowadzenie swojej oferty giełdowej przeznaczyła 3,45 mln zł, na sporządzenie prospektu emisyjnego (w tym usługi doradcze) - 3,39 mln zł, na promocję swojej oferty - 1,03 mln zł. Pozostałe koszty spółki związane z debiutem giełdowym wyniosły 441 tys. zł.

Firma zadebiutowała na giełdzie 7 maja. Spółka sprzedała 5,85 mln swoich akcji dotychczas należących do funduszy inwestycyjnych Innova Capital i MCI oraz 3,34 mln nowych akcji. Przy cenie jednostkowej akcji wynoszącej 32 zł łączna wartość oferty to 294,15 mln zł, z czego 187,28 mln zł trafiło do inwestorów, a 106,87 mln zł do spółki. Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski zapowiedział, że ok. 70 mln zł zostanie wydane na kolejne przejęcia, a reszta środków m.in. na spłatę zadłużenia.

W pierwszym kwartale br. zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (w tym 93 proc. ze sprzedaży reklam), 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły). Wyniki finansowe za drugi kwartał i całe pierwsze półrocze poda w najbliższy piątek.

W czerwcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska miały 18,47 mln użytkowników i 3,67 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki w kategoriach tematycznych) i ponownie awansowała na pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela