Osoby starające się o wizy do USA będą musiały informować o swoich profilach w social media

Departament Stanu USA wprowadził nowy warunek przy składaniu wniosku o wizę w tym kraju: podawanie informacji o swoich profilach w mediach społecznościowych. Amerykańska administracja tłumaczy to względami bezpieczeństwa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Osoby starające się o wizy do USA będą musiały informować o swoich profilach w social media
Donald Trump, fot. materiały prasowe

Rozszerzenie wniosków wizowych o dodatkowe informacje, m.in. dotyczące profili w mediach społecznościowych, zostało zaproponowane wiosną ub.r. Według ustaleń serwisu Techcrunch właśnie zaczęło się wdrażanie tych zmian.

Będą one dotyczyły wniosków o prawie wszystkie typy wiz, m.in. turystyczne. Dlatego mogą objąć ok. 15 mln osób rocznie przyjeżdżających do USA, z czego tylko ok. 700 tys. zamierza na stałe pozostać w tym kraju.

Tłumacząc te zmiany, Departament Stanu USA podkreślił w oświadczeniu, że „bezpieczeństwo narodowe to nasz priorytet”, w związku z czym potrzebna jest dokładna kontrola każdego potencjalnego turysty chcącego odwiedzić ten kraj.

- Cały czas szukamy mechanizmu, który pozwoli jak najlepiej kontrolować imigrantów i chronić obywateli USA, a zarazem umożliwić swobodne podróżowanie do Stanów Zjednoczonych - dodano.

Dotychczas rozbudowane wnioski wizowe wypełniali tylko ludzie, którzy chcieli przyjechać do USA z krajów o wysokim poziomie zagrożenia terrorystycznego. Rocznie było ok. 65 tys. takich osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii