1. Informacje o kliencie / produkcie Grupa Pracuj oferuje rozwiązania rekrutacyjne, wspierające pracodawców w skutecznej rekrutacji i budowaniu wizerunku firm jako pracodawców. W obszarze działalności firmy znajdują się serwisy rekrutacyjne, systemy rekrutacji on-line, usługi wizerunkowe oraz inne przedsięwzięcia internetowe.
2. Sytuacja wyjściowa W ramach prowadzonego serwisu Pracuj.pl wyodrębniono zakładkę franczyza, która jest nową platformą oferującą produkty franczyzodawcom, w tym głównie Wizytówkę Franczyzodawcy. Jest to krótka prezentacja usługi zawierająca niezbędne informacje konieczne do przedstawienia profilu firmy i szybkiego kontaktu z nią (opis systemu franczyzowego, link do strony www, dane teleadresowe).
3. Zadanie do wykonania Wprowadzenie nowego produktu na Pracuj.pl – Wizytówki Franczyzodawcy.

4. Cele komunikacyjne a) zaprezentowanie korzyści wynikających z obecności firmy na zakładce franczyza b) przekonanie klientów korzystających z oferty konkurencji do zakupu produktów Pracuj.pl
5. Wyzwanie Wprowadzając Wizytówkę Franczyzodawcy, agencja na poziomie strategii komunikacji musiała znaleźć przewagę konkurencyjną, jaką daje Pracuj.pl, która w wiarygodny i istotny sposób nakłoniłaby grupę docelową do zainteresowania się nowym produktem.

6. Oczekiwana reakcja odbiorcy/ komunikaty 1. wejście na landing page kampanii oraz zapoznanie się z korzyściami jakie daje Wizytówka Franczyzodawcy 2. skontaktowanie się z Pracuj.pl
7. Grupa docelowa • w pierwszej kolejności agencja musiała dotrzeć mailingiem do 600 firm oferujących swoje systemy franczyzowe. • były to osoby decyzyjne w firmie (prezesi, właściciele, dyrektorzy marketingu i PR) oraz przedstawiciele działów HR (dyrektorzy personalni, specjaliści ds. rekrutacji) • osoby poszukujące namacalnych, konkretnych korzyści dla swojej firmy • osoby krytyczne wobec przekazów marketingowych • osoby zajęte/ przeładowane informacjami

8. Strategia komunikacji Zaproponowane rozwiązanie z jednej strony komunikowało franczyzodawcom walory wizerunkowe jakie daje obecność na Pracuj.pl, z drugiej było uwiarygodnione bardzo racjonalnymi, namacalnymi korzyściami jakie daje Wizytówka Franczyzodawcy: możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych franczyzobiorców oraz obecność renomowanych firm z branży w zakładce franczyzowej.
Komunikat główny: Idealnych partnerów franczyzowych znajdziesz na Pracuj.pl.
9. Przeprowadzone działania Spójna, racjonalna kampania, wykorzystująca zaproponowane przez agencję wiarygodne, efektywne i nie intruzywne narzędzia online, kierujące na Landing Page, którego zadaniem było nakłonienie do kontaktu z Pracuj.pl.

• E-mailing – komunikat „Szukasz nowego kanału dotarcia do franczyzobiorców? • Mailing tradycyjny – komunikat „Otwórz nowe możliwości dla swojej firmy” – karta 3d z listem powitalnym • Advertoriale prasowe – komunikat „Nowe możliwości dla franczyzodawców” • Landing Page – komunikat „Idealnych partnerów franczyzowych znajdziesz na Pracuj.pl” wraz opisem usługi , racjonalnymi benefitami oraz listą firm, które zaufały Pracuj.pl (loga największych franczyzodawców korzystających z usługi). Możliwość zamówienia usługi oraz zobaczenia jak wygląda przykładowa Wizytówka Franczyzodawcy.
Podsumowanie CTR: 17 proc. Open Rate: 74 proc.

Kampania marketingowa dedykowana franczyzie spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony podmiotów funkcjonujących na rynku. Liczba firm franczyzowych, które skorzystały z usług Pracuj.pl, zwiększyła się dwukrotnie w okresie trwania kampanii.











